וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפסילון: בסופו של דבר המדינה תרוויח מתוכנית האוצר דרך מסים על רווחי חברות

יובל מעוז

25.11.2008 / 12:58

שמואל פרנקל, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות, קורא להסתדרות להסיר את איום השביתה בעקבות תוכנית האוצר



"האוצר הגיב מהר להבראת שוק ההון והוא חוסך. במקום לטפל במקרים ממוקדים של עשרות אלפי אנשים שנפגעו, בקבוצה קטנה, מטפלים בשוק עצמו", כך אומר שמואל פרנקל, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות אפסילון, בתגובה לתוכנית האוצר שהוצגה הבוקר לטיפול במשבר הכלכלי.



משרד האוצר פירסם היום את תוכניתו לטיפול במשבר, לפיה, בין היתר, יועמדו 5 מיליארד שקל להקמת קרנות השקעה בשותפות קרנות פנסיה שיטפלו באשראי חוץ בנקאי ומחזורו, ותינתן ערבות מדינה על סך של 6 מיליארד שקל לגיוס הון למערכת הבנקאית לצרכי הרחבת אשראי.



"תוכנית האוצר היא הדרך הנכונה לאושש את שוק ההון ואת שוק האשראי. אנחנו בשוק לחוץ, כשלמעשה התשואות הגיעו למימדים לא ריאליים. התוכנית לא עולה למשלם המסים. בסופו של דבר המדינה תרוויח מהתוכנית דרך תשלום מס על הרווחים של החברות שיתאוששו. האלטרנטיווה היא שחברות לא היו מחזירות את החוב, וקופות היו מפסידות, והתקבולים ממסים היו יורדים", אומר פרנקל.



פרנקל קורא להסתדרות להפסיק את השביתה בעקבות ההתפתחויות האחרונות: צריך לקיים דיון מחודש בנושא. אנחנו רואים גם את ההשפעה של הורדת הריבית וגם את תוכנית האוצר, וצריך לברך את האוצר על זה. ההסתדרות צריכה להסיר את איום השביתה, אין יותר מקום להשבתת המשק. שביתה רק תביא נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully