וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כניסתו לתוקף של חוק דואר הזבל: המפרסמים מבקשים מהגולשים להסכים לקבל מהם מיילים

מאת מעיין כהן

25.11.2008 / 13:10

החוק קובע כי אסור לשלוח מיילים פרסומיים למי שלא ביקש באופן מפורש לקבלם



>> לקראת כניסתו לתוקף של החוק למניעת הפצת דואר זבל, שולחות חברות רבות התראות למנויים, בהן הן מבקשות את הסכמת הגולש להמשיך לשלוח לו פרסומים או התראות.

חוק דואר הזבל מחייב את המפרסמים לשלוח דואר רק למי שהסכים לכך באופן מפורש, ולא לשלוח אימיילים למי שלא ביקש אותם. כך למשל נכתב במייל ששלח מפעל הפיס: "בכוונתנו להמשיך להתקשר עמך באימייל ובטלפון הסלולרי, כפי שמסרת לנו בעבר או תמסור בעתיד. האמור מתייחס למשלוח דברי פרסומת, מידע ועדכונים אודות מבצעים ושירותים שונים המוצעים על-ידי מפעל הפיס. כל שעליך לעשות הוא ללחוץ על הקישור במייל זה ולאשר את המשך קבלת המידע. תתבקש לציין באופן חד פעמי שאתה מסכים לקבלת מסרים כאמור ממערכת מפעל הפיס".



אתמול הודיע איגוד האינטרנט הישראלי כי הוא מעודד את הגולשים לתבוע את מי ששולח להם דואר זבל, ומפר בכך את החוק, שייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר. האיגוד העלה לאתרו מידע, הכולל דוגמת כתב תביעה נגד ספאמרים שאותה ניתן למלא ולהגיש לבית המשפט. החוק מאפשר לתבוע פיצוי עד 1,000 שקל בגין כל הודעת זבל גם ללא צורך בהוכחה כי נגרם נזק כלשהו למקבל.



נשיא איגוד האינטרנט הישראלי רימון לוי אמר: "אנו בהחלט חושבים שיש להרתיע את מפרי החוק ומעודדים את נמעני דואר הזבל לתבוע בגין קבלתו בניגוד לרצונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully