וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שמחון יציע בממשלה להקים על שטח ביה"ס מקווה ישראל מרכז לאומי לחקלאות ואיכות סביבה

עמירם כהן

25.11.2008 / 14:00

אתר מקווה ישראל הנו המתחם הקרקעי הגדול באזור תל אביב; שווי הקרקעות בשינוי יעוד נאמד במיליארדי דולרים



שר החקלאות שלום שמחון יגיש בממשלה הצעת החלטה, לפיה יוקם בית הספר החקלאי מקווה ישראל - מרכז לאומי לחקלאות ואיכות סביבה, על פני 2,600 דונם של קרקעות. אתר מקווה ישראל מהווה את המתחם הקרקעי הגדול ביותר באזור תל אביב, ושוויין של הקרקעות הללו בשינוי יעוד נאמד בכמה מיליארדי דולרים.



בשנים האחרונות ניסו מספר יזמים לקדם את הפשרת חלק מהקרקעות הללו, אלא שעד כה הצליח משרד החקלאות למנוע זאת - בין היתר באמצעות חוק שהתקבל בכנסת ב-1976, לפיו האתר יוסיף לפעול כבית ספר חקלאי לקידום מטרותיו החינוכיות-חקלאיות, ואין לשנות ייעוד הקרקעות.



שמחון אמר היום (ג') בפגישה שקיים עם הנהלת בית הספר החקלאי על כוונתו להקים צוות בין משרדי בראשות מנכ"לית המשרד יעל שאלתיאלי ובהשתתפות נציגי משרדי החינוך, הגנת הסביבה והתיירות. הצוות יפעל לקדם תכנית להפוך את האתר למה שכינה "חלון ראווה של חקלאות ירוקה", ויהווה - יחד עם פארק איילון שיוקם באתר הפסולת חירייה - מוקד משיכה ובילוי לתושבי גוש דן ומרכז הארץ. על פי התכנית שהציג שמחון, המרכז יכלול גם רפת מודרנית ולולים משוכללים, וכן יוקם בו המוזיאון הלאומי לחקלאות.



במקווה ישראל לומדים כיום 1,500 תלמידים בתיכון חקלאי כללי ובתיכון דתי. באתר בית הספר מצויים גם כמה אתרים היסטוריים מראשית ההתיישבות החקלאית בארץ ישראל. בית הספר החקלאי מקווה ישראל הוקם ב-1870 בידי קרל נטר מזרחית ליפו על קרקעות חקלאיות שקיבל בחכירה מהשלטון הטורקי בארץ ישראל. הקרקעות הללו הן כיום קרקעות מדינה בניהול המינהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully