וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט ממשיכה להדפיס כסף למרות המשבר: הרווח של התשלובת זינק לשיא של 195 מיליון שקל

שרון שפורר

25.11.2008 / 14:06

ההכנסות זינקו לשיא של 1.18 מיליארד שקל



בדו"חות הרבעון השלישי של חברת כרטיסי האשראי ישראכרט אי אפשר למצוא את עקבות המשבר עדיין. החברה, שהינה חברת כרטיסי האשראי הגדולה בשוק ונשלטת על ידי בנק הפועלים, חתמה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 45 מיליון שקל - גידול של 12.5% מול 40 מיליון שקל ברבעון המקביל והרוויחה 139 מיליון שקל - כמעט כמו הרווח ב-2007 כולה.



את הרבעון חתמה ישראכרט עם גידול של 12% בהכנסותיה ל-342 מיליון שקל. העסקות בכרטיסי אשראי - חלק הארי של הכנסותיה - צמחו ב-10% ואילו הרווח מפעולות מימון הנובע בעיקר מאשראי שמעמידה החברה הגיע לגובה של 25 מיליון שקל - גידול של 56% מול הרבעון המקביל אשתקד.



בסעיף ההוצאות ברבעון, זינקה ההפרשה לחובות מסופקים פי 3 אך מדובר עדיין בהפרשה נמוכה של כ-3 מיליון שקל מול מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול נרשם גם בהוצאות התפעול של החברה בהוצאות השיווק שלה ובתשלומים לבנקים.



מספר הכרטיסים של ישראכרט הגיע בסוף חודש ספטמבר לגובה של 2.59 מיליון - מתוכם 2.1 מיליון כרטיסים פעילים. מדובר בגידול של 124 אלף כרטיסים מתחילת השנה גידול צנוע יותר במספר הכרטיסים הפעילים, שאחראים למעשה להכנסות של החברה, של 19 אלף.



מספר הכרטיסים של ישראכרט כתשלובת, המאגדת גם בנוסף לישראכרט גם יורופיי ואת פועלים אקספרס, גבוה יותר והגיע בסוף התקופה ל-2.8 מיליון מול 2.7 מיליון בסוף 2007. התשלובת הציגה תוצאות מתחילת השנה עם הכנסות של 1.18 מיליארד שקל - גידול של 15% לעומת התקופה המקבילה ורווח נקי של 195 מיליון שקל - גידול של 42% מול התקופה המקבילה אם כי הגידול מעט צנוע יותר אם מנטרלים רווח חד פעמי של 20 מיליון שקל כתוצאה ממכירת מניות ישראכרט.



ישראכרט מצויה כיום בשליטה מלאה של בנק הפועלים. הבנק ניסה למכור אותה במהלך השנה האחרונה - אך ללא הצלחה עד כה. במקביל, מצויה ישראכרט בפני חילופי מנכ"לים כאשר חיים קרופסקי צפוי לסיים את תפקידו ובמקומו צפוי הבנק להכריז על מינוי של דוד קמיניץ למנכל החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully