וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת סמים בינלאומית נחשפה בנמל חיפה; נלכדו סמים בשווי 2 מיליארד שקלים

פאדי עיאדאת

25.11.2008 / 14:10

הרשת - בין הגדולות בעולם; שלושה ישראלים נעצרו בחשד למעורבות ונתפסו 1.5 טון קוקאין


הותר היום (שלישי) לפרסום כי שלושה חשודים ישראלים מאזור הקריות נעצרו בחשד למעורבות ברשת בינלאומית שעסקה בסחר בסמים מסוג קוקאין. מדובר בחשיפה הגדולה שהייתה אי פעם בישראל ובין הגדולות בעולם. במהלך החקירה נתפסו טון וחצי קוקאין בשווי של 2 מיליארד שקל.

הסמים הוברחו דרך הים בתוך מכולות
החקירה החלה לפני כחצי שנה, כחלק מפעילות יזומה של היחידה המרכזית מרחב חוף בשיתוף עם גורמי מכס, חטיבת המודיעין, נציגי משטרת ישראל בחו"ל ונציגי המשטרות המקומיות בדרום אמריקה ואירופה. בגמר החקירה נחשפה הרשת, הממומנת על ידי ישראלים שחברו לדמויות מקומיות מאירופה ופרו. מחקירה סמויה שערכה המשטרה נחשף כי הסמים הוברחו דרך הים כשהם מוסתרים במכולות שהועמסו על אוניות שנעו ליעדים באירופה ובמזרח התיכון. על פי המשטרה עד כה נתפסו כ-1.5 טון קוקאין ששווים בשוק מוערך ב-2 מיליארד שקל.

לדברי מפקד היחידה המרכזית, סגן ניצב מיכאל שפשק, הרשת פעלה בצורה חכמה על ידי הסלקת הסמים אל תוך מכונות לגריסת ברזל שכביכול יוצאו או הוזמנו ע"י חברות קש, ובתוכן הוברחו הסמים. שפשק הוסיף כי אותם חשודים נהגו לצאת לפרו במדורג, נפגשו בפרו וחזרו חזרה לארץ במדורג.

בסוף ספטמבר השנה החל מעקב אחר תנועת מספר מכולות. בחמישי לאוקטובר נתפסה מכולה שנשלחה על ידי חברי הרשת בנמל באיי הבהאמס, ובתוכה הוסלקו כ-300 ק"ג קוקאין. יומיים לאחר מכן נתפסה מכולה בספרד ובה 650 ק"ג קוקאין נוספים. ב-13 לנובמבר נתפסו עוד כחצי טון קוקאין באותה שיטת הסלקה. המכולה נתפסה בפרו בטרם יצאה למשלוח.

החשוד בניהול רשת הסמים נמלט מחוץ לארץ
עד כה עוכבו חמישה חשודים מאזור חיפה, הקריות ומרכז הארץ. שניים מתוכם הם אח ואחות בשנות ה-20 לחייהם. מעצרם הוארך בשבעה ימים. משה אלגרבלי, בן 40 השוהה בחו"ל, חשוד כי ניהל את רשת הסמים. אלגרבלי עדיין דרוש לחקירה בישראל. החשוד הרביעי שנעצר הוא משה עבדלחק, בן 51 מקרית ים נשוי ואב לשני ילדים ורתך במקצועו. על פי החשד הוא נסע לחו"ל במסווה של איש עסקים על מנת לבצע פעולות הסלקה ונעצר בפרו.

החשוד החמישי, ג'ורג' טרגרונה, איש קשר פרואני בן 54 ובעלים של חברת שילוח שהביאו את המכולות. על פי החשד, היווה טרגרונה נדבך מרכזי ברשת. טרגרונה נעצר בפרו.

בפעילות נטלו חלק היחידה המרכזית של מרחב חוף, יחידת הסמים במכס חיפה, האינטרפול, נציגי משטרה באמריקה הלטינית ובאירופה ועוד יחידיות נוספות. מפקד מרחב חוף תת ניצב רוני עטיה, סיפר היום כי "הופעלו יכולות טכנולוגיות מרשימות שתרמו באופן מהותי לחקירה. מדובר במבצע מורכב שחייב תיאום ודיוק בין כל היחידות המעורבות". הוא הוסיף כי מדובר בדמויות חסרות מוסר וערכים שבחרו לגרום נזק לחברה, והמשטרה הצליחה למנוע זאת.

ישראלי נעצר בפרו בחשד למעורבות בעסקת סמים
בתדרוך עיתונאים שנערך בשעות הבוקר המאוחרות אמר תת ניצב עטיה, כי הסמים נתפסו על פי התרעות של היחידה המרכזית מרחב חוף לאחר חקירה יזומה של היחידה כאשר הנחת העבודה הייתה שדרך הנמלים בכלל, ונמל חיפה בפרט, נכנסות כמויות אדירות של סמים. לדבריו, בתחילת החקירה נערך מיפוי של עבריינים מוכרים בתחום הסמים, לאחר מכן התמקדה החקירה גם במדינות אחרות.

תת ניצב עטיה אמר כי במהלך הפעילות נתגלתה רשת בינלאומית שהעומד בראשה הוא ישראלי המוכר למשטרה. אותה רשת פעלה בשיתוף פעולה עם גורמים בדרום אמריקה ואירופה.

במשטרת מרחב חוף מחפשים אחר חשודים נוספים המעורבים באותם רשת, ועם התפתחות החקירה ינסו גם להביא למעצרם ולמעצרו של אלגרבלי, שעל פי החשד עומד בראש הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully