וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות וול סטריט

יעל פולק

25.11.2008 / 20:46

ההערכות הן כי הירידה בצריכה הפרטית בארה"ב, כתוצאה מאובדן הכנסות הציבור, תימשך גם לאחר תחילת ההתאוששות מהמשבר

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים ומתנהל מאז באופן תנודתי. ההערכות הן כי הירידה בצריכה הפרטית בארה"ב, כתוצאה מאובדן הכנסות הציבור, תימשך גם לאחר תחילת ההתאוששות. בשעה זו מתנהל המסחר במגמה מעורבת: נאסד"ק מאבד 2.4%, דאו ג’ונס נחלש ב-1.3% ומדד S&P 500 מאבד 1.1%.

משרד האוצר האמריקאי והפדרל ריזרב חשפו היום את פרטי תוכנית ההלוואות, שמטרתה לעודד את שוק המימון לצרכנים.

אם התנאים הכלכליים לא ישתפרו במהרה, הצהיר היום ארגון המדינות המפותחות (OECD), יידרש הממשל בארה"ב להפעיל חבילת המרצה תקציבית נוספת, אבל לאחר שהמשבר יחלוף, יעבור המיקוד לצמצום הגירעון העצום בתקציב על ידי ריסון ההוצאה הציבורית. אנשי ה-OECD מעריכים כי ארה"ב תזדקק ליישם מערכת חדשה של פיקוח ורגולציות למגזר הפיננסי, תהליך שעתיד להתחיל בקרוב בשל הצורך לחזק באופן מיידי את ביטחון המשקיעים.

היום התפרסם נתון תוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) לרבעון השלישי של 2008. המדד בוחן את ערך כלל הסחורות והשירותים שהופקו בארה"ב, והנתון האמיתי, בהתאם להערכות האנליסטים, הצביע על ירידה של 0.5%. בנוסף, יתפרסמו נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא בארה"ב, כאשר הצפי הוא לנסיגה של 2.6% בכמות ההזמנות באוקטובר.

ענקית האינטרנט גוגל (4.42%-) הודיעה כי בכוונתה לפטר מספר משמעותי של עובדי פרילאנס, אבל אין לה כוונות לערוך קיצוצים בקרב העובדים הקבועים של החברה. גוגל סירבה לפרט כמה משרות היא עלולה לקצץ, ומה יהיה קצב הפיטורים. בסיום הרבעון השלישי העסיקה גוגל 20,123 עובדים בחברה וכ-10,000 פרילאנסרים.

סטארבקס, רשת בתי הקפה האמריקאית, צופה ירידה במכירות בסניפים הקיימים למעלה משנה, בשנת הכספים שתסתיים בספטמבר 2009. לאחר פרסום התחזית ירדה מניית סטארבקס ב-4%. בנוסף הודיעה החברה כי עלויות פיטורי עובדים בסניפיה בארה"ב ואוסטרליה יביאו לירידה של 12% ברווח למניה בשנת הכספים 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully