וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן שחזה את המשבר, נוריאל רוביני: אובמה לא היה יכול לבחור אנשים טובים יותר לצוות הכלכלי שלו

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 15:06

רוביני: "ההחלטה להציב את טימותי גייתנר ולארי סאמרס בתפקידי מפתח בממשל החדש היא נבונה מאד"


הצוות הכלכלי של הנשיא האמריקאי הנבחר - ברק אובמה - הוא הצוות המתאים ביותר לניהול כלכלת ארה"ב בעודה מנסה להתאושש ממשבר האשראי – כך אמר הכלכלן נוריאל רוביני, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק ואחד הכלכלנים הבודדים שחזו את המשבר הפיננסי הנוכחי, בראיון לשבועון "ניוזוויק".

אתמול הציג אובמה את חברי הצוות הכלכלי שלו, בהם נגיד הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייתנר, שישמש כשר האוצר. שר האוצר לשעבר של ארה"ב, לארי סאמרס, ישמש כראש המועצה הכלכלית הלאומית, והכלכלנית כריסטינה רומר תשמש כראש מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. מלודי בארנס, מומחית לנושאי מדיניות, תשמש כראש מועצת מדיניות הפנים של הנשיא.

"אני חושב שבחירותיו של אובמה מצוינות. גייתנר יהיה שר האוצר פרגמטי, נבון ומנהיג נהדר. יש לו ניסיון במשרד האוצר ובקרן המטבע הבינלאומית, בנוסף לבנק הפדרלי בניו יורק. אני מכבד מאד את גייתנר ואת לארי סאמרס – אני חושב שההחלטה להציב את שניהם בתפקידי מפתח בממשל החדש הייתה נבונה", אמר רוביני.

רוביני הוסיף כי "לאובמה יש מטרות מסוימות, והוא בחר צוות מעולה באמת, עם ניסיון רחב. הוא בוחר אנשים פרגמטיים, שמבינים את חומרת המשבר הלאומי שבפניו אנו עומדים. הם מבינים את האווירה בשווקים, את מצב הכלכלה ואת האופן שבו עובד התהליך הפוליטי בוושינגטון. מדובר באנשים הטובים ביותר שהוא היה יכול לבחור. אני לא יכול לחזות את העתיד, אבל מדובר בסימן טוב מאוד".

כשנשאל מה לדעתו צריך ממשל אובמה לעשות עם תחילת כהונתו כדי לשפר את מצב הכלכלה, אמר רוביני כי "הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לאשר חבילת תמריצים רחבת היקף, כמה שיותר מוקדם, משום שהכלכלה נמצאת בנפילה חופשית. הדבר השני הוא להזרים הון למערכת הפיננסית. הדבר החשוב הוא לעשות זאת לעשות זאת באגרסיוויות ובמהירות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully