וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות: ברבעון הרביעי צפויה להסתיים מגמת השיפור מרבעון לרבעון לשל כי"ל

הדס גליקו

25.11.2008 / 15:26

ברבעון שלוש של שנת 2008 הציגה כי"ל שיא נוסף ברווחיות ובתזרים. כי"ל עקפה את תחזיות האנליסטים בשוק ואת תחזיות הרווח התפעולי והציגה EBTIDA של 1.025 מיליארד דולר


ברבעון שלוש של שנת 2008 הציגה שיא נוסף ברווחיות ובתזרים. כי"ל עקפה את תחזיות האנליסטים בשוק ואת תחזיות הרווח התפעולי והציגה EBTIDA של 1.025 מיליארד דולר. איכות התוצאות מתבטאת בתזרים חזק מפעילות שוטפת שעמדה על 724 מיליון דולר ותזרים חופשי של 642 מיליון דולר.

תוצאות מעל החזוי בתחום הפוספט ובמגזר מוצרי התכלית והמוצרים התעשייתים פיצו על תוצאות נמוכות מהצפוי בתחום האשלג. היחלשות תחום האשלג מהווה להערכות השוק ניצנים ראשונים של של חולשה בענף הדשנים. עם זאת העלייה במחירי האשלג היוותה פיצוי על הירידה בהיקף המכירות.

בהתייחס לדו"חות רבעון שלוש של כי"ל העריכו היום בתי ההשקעות פסגות, אי.בי.אי וכלל פיננסים כי על אף דו"חותיה המצויינים של כי"ל ברבעון השלישי, הרבעון הרביעי של השנה כפי שהוא משתקף בצניחה במחיר המניה הוא האתגר האמיתי של כי"ל.

לדברי מנהלת המחקר בפסגות ,לימור גרובר "הרבעון הרביעי של כי"ל צפוי להיות חלש משמעותית במגזר הדשנים לאור האינדיקציות לירידה של 30% בביקוש לאשלג והמשך הקיפאון בשוק הפוספט כשהלקוחות ההודים הם כמעט היחידים שמזרימים ביקוש לשוק".

כי"ל צופה כי המשבר ישפיע גם על הביקוש למוצרים תעשייתיים אם כי ההשפעה על הרווח תהיה מתונה יותר לאור ירידת מחירי האנרגיה והיחלשות השקל. "נראה כי גם מגזר מוצרי התכלית לא יחמוק מהמיתון הצפוי באירופה, למרות שהדבר טרם בא לידי ביטוי במגזר" סיכמה גרובר.

כי"ל ציינה כי היא נערכת להגברת צעדי החיסכון והתייעלות. צעדים אלו באים לידי ביטוי במגזר הדשנים ומתבטאים בהאטה בהיקפי הייצוקר הן באשלג והן בפוספט.

מנהל המחקר באי.בי.אי, יובל זעירא, סבור גם הוא כי הרבעון הרביעי של כי"ל יהיה שונה בתכלית מהרבעון השני והשלישי. לדברי זעירא "הירידה בביקוש העולמי לדשנים צפויה להביא להקטנת המכירות הכמותיות. סביר להניח שברבעון זה כי"ל תחזור ליצר למלאי לאחר מספר רבעונים של מימוש המלאי שנצבר בשנת 2006".

מחירי הדשנים שהחלו לרדת ישנו גם הם את המגמה כאשר דשני הפוספט מראים כיום ירידה ואילו בדשני האשלג נשמרת בינתיים יציבות. היחלשות היורו מול הדולר ברבעון הרביעי תגרום לירידת המחיר הדולרי במכירות לאירופה גם של דשני אשלג. מנגד לתופעות אלו אומר זעירא "יש לקחת בחשבון שההוצאות המרכזיות של כי"ל שינו גם הן כיוון וירדו. מחירי האנרגיה נמוכים, מחירי ההובלה בשפל והגופרית ירדה למחירי שנים עברו. גם התחזקות הדולר מול השקל תפחית את ההוצאות השקליות".

שקלול כל הגורמים הללו יבוא להערכת זעירא לשינוי במגמת השיפור החל מרבעון הבא. בכל מקרה הנתון החשוב למניה יהיה מגמת מחירי האשלג, שכיוון שלהם יתברר רק ברבעון הראשון בעת חתימת החוזה של היצרניות הגדולות מול סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully