וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק גולדמן סאקס ימכור אג"ח בשווי 5 מיליארד דולר ותאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי יעניק עירבונות

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 15:31

האג"ח יפקעו ביוני 2012 והן יקבלו את הדירוג הגבוה ביותר ע"י מודי'ס וסטנדרד אנד פורס, לפי בלומברג


בנק , בנק ההשקעות שקיבל "זריקת עידוד" מהמשקיע מיליארד וורן באפט, מתכנן למכור אג"ח בשווי 5 מיליארד דולר שלהן עירבון מצד תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (FDIC). כך אדם המקורב לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג.

איגרות החוב יפקעו ביוני 2012, והן יקבלו דירוג של Aaa על ידי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס ודירוג של AAA על ידי סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס - אלה הדירוגים הגבוהים ביותר, כך אמר המקור, אשר סירב להזדהות.

בסוף ספטמבר הודיע המשקיע המיליארדר וורן באפט כי ישקיע 5 מיליארד דולר במניות גולדמן סאקס. במסגרת העסקה רכש באפט מניות בכורה תמידיות המחלקות דיווידנד של 10% ללא הגבלת זמן, ויש להן עדיפות על תשלום דיווידנדים לבעלי מניות רגילות. לגולדמן יש אופציה לרכוש בחזרה מניות אלו בכל עת בפרמיה של 10%.

באפט רכש גם אופציות לרכישה של מניות רגילות בשווי 5 מיליארד דולר תוך חמש שנים, במחיר של 115 דולר למניה. אופציות אלו יעניקו לו נתח של 9% בגולדמן.

גולדמן סאקס הוא בית ההשקעות הרווחי ביותר בוול סטריט. הוא אחד הבודדים שחמקו ממשבר המשכנתאות, בזכות החלטה יוצאת דופן של סמנכ"ל הכספים שלו, דיוויד ויניאר, והמנכ"ל לויד בלנקפיין, אשר במהלך 2007 החליטו להפנות גב לשוק ני"ע מגובי משכנתאות ולהמר נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully