וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד ענק של 589 מיליון שקל לדלק נדל"ן

יובל מעוז

25.11.2008 / 15:51

החברה של יצחק תשובה רשמה ירידת ערך של 299 מיליון שקל ברבעון השלישי בגלל אובדן ערך של נכסים, בעיקר באנגליה ובקנדה

דלק נדל"ן (9.45%), זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, נמצאת בעין הסערה בתקופה האחרונה, כשכל העיניים מופנות לעבר מצבה כפי שהוא משתקף בשוק האג"ח. איגרות החוב, הנסחרות בתשואות שיא, ביטאו חשש כבד של המשקיעים לגבי יכולת הפירעון של החברה. היום, עם פרסום דו"חות החברה, לא יכולים המשקיעים לנשום לרווחה, כשהחברה מציגה הפסד עצום של 589 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח של 67.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

דלק נדל"ן, המנוהלת בידי איליק רוז'נסקי, רשמה ירידה חדה בערך נדל"ן להשקעה. בעוד ברבעון הקודם נהנתה החברה מעליית ערך נדל"ן של 294 מיליון שקל, ברבעון השלישי נאלצה החברה לרשום ירידת ערך של 299 מיליון שקל, זאת בעיקר לירידת ערך באנגליה ובקנדה, בהן נרשמה ירידה של 274.5 מיליון שקל.

נקודת אור בדו"חות היא העלייה בהכנסות מפעילות שוטפת של השכרת נכסים. אלה צמחו ב-14% ל-353 מיליון שקל לעומת 309 מיליון שקל ברבעון המקביל. החזקות דלק בחברות נדל"ן נוספות הסבו לה הפסדים של 203 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של 94 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רוז'נסקי אמר היום בתגובה לדו"ח: "ההפרשות שבוצעו עקב ירידת ערך הנדל"ן ונכסים פיננסיים בסך 826 מיליון שקל נגרמו עקב הטלטלה יוצאת הדופן בשוקי ההון והנדל"ן הבינלאומיים, אשר השפיעה באופן מהותי על תוצאות החברה.

"מבחינה תפעולית לא נרשם שינוי כלשהו בנכסי החברה. נכסי דלק נדל"ן ממשיכים לפעול בתפוסה גבוהה, השוכרים איכותיים, דמי השכירות משולמים במלואם, ההלוואות לזמן ארוך ובריביות קבועות ותזרים המזומנים מנכסי הנדל"ן המניב, נותר ללא שינוי".

לדבריו, "חוזקה של קבוצת דלק נדל"ן אינו ניתן לערעור והרהור. החברה הושפעה ממצב השווקים ולפיכך רשמה ירידת ערך בנכסיה ברבעון השלישי, אולם יש לזכור כי אנו נמצאים בתקופה המאופיינת יותר בנזילות ופחות ברווחיות. החברה סיימה את הרבעון השלישי בתזרים מפעילות שוטפת חיובי, ולחברה תזרים מזומנים המציג תוכנית לפירעון החוב עד סוף 2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully