וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על זבל משלמים: בית משפט בארה"ב הטיל על שולח דואר זבל לשלם פיצויים בסך 873 מיליון דולר לפייסבוק

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 16:04

הקנס שהוטל על אדוארד גוארבז, אזרח קנדה, הוא הגדול ביותר שהוטל אי פעם על שולח דואר זבל



בית משפט בקליפורניה הורה למפיץ דואר זבל (ספאם) קנדי לשלם פיצויים בסך 873 מיליון דולר לאתר הרשתות החברתיות הפופולרי פייסבוק, לאחר שהואשם בשליחת ספאם לחברי הרשת. הקנס הוא הגדול ביותר שהוטל על שולח דואר זבל אי פעם.



בית המשפט הפדרלי בסן חוזה, קליפורניה, הטיל את הקנס על אדם גוארבז, אזרח קנדה, לאחר שגוארבז השיג במרמה פרטי חשבונות וססמאות של משתמשים בפייסבוק. גוארבז השתמש בפרטים כדי לשלוח יותר מ-4 מיליון הודעות ספאם להם ולחבריהם דרך הרשת החברתית, בחודשים מארס ואפריל.



לטענת גורמים בפייסבוק, גוארבז ואחרים שעבדו בחברה שהקים, בשם אטלנטיס בלו קפיטל, הקימו עמודי אינטרנט מזויפים שהתחזו לפייסבוק, כדי לדוג את פרטיהם האישיים של משתמשים שרשמו בהם את פרטי החשבון ואת סיסמאותיהם. כך יכל גוארבז להציב מודעות פרסומות והודעות שיווקיות שונות, רבות מהן בעלות אופי מיני, בדפיהם האישיים של המשתמשים. אטלנטיס בלו קפיטל, לטענת פייסבוק, אינה אלא חברה פיקטיבית שמאחוריה הסתתרו גוארבז ומספר נתבעים אחרים.



בנוסף, אסר בית המשפט על גוארבז להשתמש בפייסבוק או ליצור קשר עם חברים ברשת מעתה והלאה. גוארבז לא הופיע בבית המשפט כדי להגן על עצמו, אך מפייסבוק נמסר כי החברה מתכוונת לאכוף את גזר הדין. "אנחנו יודעים איפה הוא נמצא ואיפה הוא מתגורר, ואנחנו מעוניינים שהוא יישם את גזר הדין. אין לנו אשליות שנקבל 873 מיליון דולר ממנו, אך מבדיקות שערכנו עולה כי יש ברשותו משאבים ניכרים. אם יש לו מיליון דולר, נסתפק במיליון דולר", אמר היועץ המשפטי הבכיר של פייסבוק, מיקי אורורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully