וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה חויבה בסך 15 אלף שקל לאחר שנדחתה בקשתה להטיל עיקולים על קבלן ירושלמי

רנית נחום-הלוי

25.11.2008 / 16:07

לטענת המפלגה, ההסכם בין המפלגה לקבלן ששון לוי, הופר על ידי לוי בהפרות חוזרות ונשנות



שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, אבי זמיר, דחה את בקשת חברת הנכסים של מפלגת העבודה להטיל עיקולים זמניים על נכסים בבעלות הקבלן ירושלמי, ששון לוי, ושתי חברות בשליטתו. בתוך כך, חויבה המפלגה בהוצאות בסך 15 אלף שקל.



ב-16 לספטמבר, 2008 הגישה חברת הנכסים של מפלגת העבודה תביעה להטיל עיקולים על נכסי מקרקעין של לוי המשועבדים במשכנתאות. לטענת באי כוחה של המפלגה, בשנת 1993 חתמה על הסכם קומבינציה למכירת מגרש בירושלים הידוע בשם "בית מפאי". במסגרת ההסכם נמכרו 86% ממגרש ברחוב יפו בירושלים. לטענתם, ההסכם הופר על ידי לוי בהפרות חוזרות ונשנות כאשר עד היום, 14 שנה ממועד חתימת ההסכם, החברה לא החלה בבנייה כלשהי במסגרת עסקת הקומבינציה.



עוד טענה המפלגה כי הקבלן ערך הסכמים עם צדדים שלישיים להעביר להם זכות חזקה במקרקעין. בתוך כך דרשה המפלגה פיצויים כספיים בהיקף של כ-3.4 מליון שקל.



עורכי הדין מאיר פורגס ושלומי ברכה ממשרד שרגא בירן ושות. טענו בשם לוי כי מפלגת העבודה היא זו שהפרה את ההסכם בין הצדדים בכך שמכרה את הזכויות שנותרו בידה בקרקע לצד שלישי, בניגוד לזכות הסירוב הנתונה ללוי על פי ההסכם. "בהעברת זכויותיה באופן המפר את ההסכם בין הצדדים, איבדה מפלגת העבודה את עצם הזכות לתבוע ממר לוי לעמוד בהתחייבויותיו כלפיה", טענו עו"ד פורגס וברכה. כמו כן ציינו כי התביעה מוגשת 14 שנים לאחר ההפרה הנטענת לכאורה, ולכן יש לדחותה.



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה כאמור את בקשת המפלגה בטענה כי אין מספיק ראיות מהימנות לקיומה של עילת תביעה. השופט ציין עוד כי הפרה של ההסכם מצד התובעת מחלישה במידת מה את עילת התביעה המופנית כנגד הנתבעים.



ממשרד עו"ד שאול ברגרזון שייצגו את חברת הנכסים של מפלגת העבודה נמסר בתגובה: "בשלב זה בית המשפט לא מצא לנכון להטיל עיקול על הנכס. מדובר בהליך ביניים אשר לא מכסה כל מכלול התביעות שהגשנו ועוד נגיש נגד לוי. היום ועד היום החברה לא החלה לבנות במקום, בכוונתנו להגיש תביעה לביטול ההסכם ולקבלת זכויותינו במקרקעין".



לפני כשלושה חודשים אישרה הוועדה המחוזית של מחוז ירושלים בראשות רות יוסף את התוכנית לבנייה במתחם "בית מפאי". התוכנית קודמה מאז 2001 ובמסגרתה אושר כי יבנו שני מגדלים במרכז העיר ירושלים האחד בגובה של 24 קומות והשני בגובה של 18 קומות. מדובר בחטיבת קרקע ששטחה כ-3.5 דונם בין הרחובות יפו והנביאים ולאורך רחוב ולנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully