וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי נוקט צעדים נוספים להפשרת שוקי האשראי: ירכוש נכסי משכנתאות והלוואות ב-800 מיליארד ד'

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 16:35

הבנק הפדרלי חשף תוכנית בסך 200 מיליארד דולר לתמיכה בשוקי המימון לצרכנים


הבנק הפדרלי נקט היום בצעדים נוספים להפשרת שוקי האשראי, והודיע כי ירכוש משכנתאות ונכסים מגובי משכנתאות בסך 600 מיליארד דולר. במקביל, הודיע הבנק הפדרלי על תוכנית נוספת בסך 200 מיליארד דולר לעידוד שוק המימון לצרכנים שבמסגרתה ירכוש הלוואות סטודנטים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות כרטיסי אשראי וחובות דומים.

מהבנק הפדרלי נמסר כי הבנק ירכוש משכנתאות שהונפקו או בוטחו ישירות על ידי פאני מיי ופרדי מאק בסך 100 מיליארד דולר, בנוסף לאג"ח מגובות משכנתאות בסך 600 מיליארד דולר שבוטחו על ידי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות.

בנוסף, הודיע הבנק הפדרלי כי ירכוש חובות צרכניים כמו הלוואות לעסקים קטנים, הלוואות לכרטיסי אשראי והלוואות לסטודנטים ולמימון רכישת רכב בסך 200 מיליארד דולר, במטרה ליצור נזילות בשוק ולעודד את המוסדות המלווים לחדש את פעילות ההלוואות. במסגרת התוכנית החדשה (TALF), הנכסים יוחזקו בגוף מיוחד שייצור הבנק הפדרלי, ויהיו חייבים בדירוג AAA.

"הם מנסים להזרים הון למערכת הפיננסים ולהפשיר את שוקי האשראי. הבנק הפדרלי ומשרד האוצר מתחילים לקחת על עצמם מספר הולך וגדל של סיכוני אשראי", אמר ויליאם פול, לשעבר נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, לסוכנות הידיעות בלומברג.

"הצעד הזה נועד להפחית את עלות האשראי לרכישת בתים ולהגדיל את זמינותו, כדי לתמוך בשוקי הדיור ולעודד תנאים משופרים בשווקים הפיננסיים כולם", נמסר מהבנק הפדרלי.

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר החודש כי הממשל עובד על תוכנית חדשה להגנה על שוקי כרטיסי האשראי, הלוואות לרכישת מכוניות והלוואות לסטודנטים, שתמומן בחלקה על ידי תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס לפני חודש. פולסון עצמו צפוי לכנס מאוחר יותר היום מסיבת עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully