וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גלר מציע: שכר קבוע לפרסומאים - 22% מתקציב הפרסום

שמרית סלע

25.11.2008 / 16:32

גלר נחוש לקדם את חידוש מודל מקורות ההכנסה למשרדי הפרסום בטענה כי כך תוסר התווית "גנבי העמלות"



"במקום להציג אותנו כ"גנבי העמלות" מהמפרסמות ולהמשיך לבחוש בעניין העמלות שאנו מקבלים אולי הפתרון הוא שהמפרסמות ישלמו לנו שכר". כך מציע יאיר גלר, יו"ר איגוד משרדי הפרסום ומבעלי משרד הפרסום גלר נסיס.



כזכור, מדו"ח הממונה על ההגבלים עולה כי רמת העמלות שהטלוויזיה, העיתונים ואתרי האינטרנט משלמים לפרסומאים עלתה מאז 2001 ב-60%. מנגד טוענים הפרסומאים כי מדובר בעיוות של הנתונים, שמציג אותם כמי שמרוויח מיליונים בעוד זכייניות הטלוויזיה קורסות מנטל העמלות. לאחר פרסום הדוח מיהרו ראשי ערוץ 10 להצהיר על גבי דפי העיתונות כי הן מבקשות לבצע קיצוץ חד של העמלות מ-30% המשולמים כיום לפרסומאים ל-20%, כאשר ההערכות הן כי זכיינית ערוץ 2 רשת תצא במהלך דומה.



על פי המודל שמציע גלר, על אמצעי המדיה יהיה לפרסם מחירון גלוי ושקוף לשטחי הפרסום. קניית המדיה תתבצע באופן ישיר בין אמצעי המדיה למפרסמות עצמן, כאשר חברת רכש המדיה תתעסק בתכנון הקנייה ולא בקנייה עצמה. המפרסמים יפרישו שכר של כ-22% מהתקציב המטופל במשרד הפרסום כשכר למשרד על מנת לשמור על רווחיות של כ-4%-3% למשרדי הפרסום. גלר צפוי להציע את המודל לחברי איגוד משרדי הפרסום בישיבת האיגוד הקרובה.



"מה שפיספסו בדוח הממונה הוא שהסכומים שמועברים לטלוויזיה כיום בהשוואה ל-2001 גדלו בכ-100 מיליון דולר, ובהתאם לגידול בקניית שטחי הפרסום גדלו העמלות למשרדי הפרסום", אומר גלר, "במקביל משרדי הפרסום מחזירים ללקוח אחוז מסוים מהעמלות ובכך המחיר למפרסם יורד, אך משרדי הפרסום נשארים עם רווחיות ממוצעת של 4%-3% בלבד. כך שהמרוויחים האמיתיים מהעמלות הם המפרסמים ולא אנחנו. אם יפחיתו אמצעי המדיה את העמלות יותר ממה שהן כיום משרדי פרסום לא מעטים ולא קטנים עלולים לפשוט את הרגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully