וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המיזוג בין טבע לבאר: ווטסון תקנה 17 תרופות מטבע תמורת 36 מיליון דולר

ניר צליק

25.11.2008 / 16:55

טבע נאלצת למכור את המוצרים כחלק מדרישות רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית כתנאי למיזוג עם באר


ווטסון פרמסוטיקלס תשלם 36 מיליון דולר תמורת פורטפוליו של תרופות גנריות של המתחרה הישראלית של החברה, , בעקבות המיזוג המתקרב עם באר פרמסוטיקלס. תחת ההסכם, תקנה ווטסון 17 תרופות, ביניהן תרופה לסכרת ותרופה נוגדת דיכאון. העסקה כוללת גם תשלומים עתידיים בהתאם למכירות וטבע תספק את המוצרים לווטסון תחת הסכם ייצור. טבע נאלצת למכור את פורטפוליו המוצרים כחלק מדרישות רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית כתנאי למיזוג עם באר.

ייתכן כי הרקע להחלטה למכירת התרופות הספציפיות האלו על ידי טבע הוא העובדה לכך שטבע כבר קיבלה את דרישת רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית לגבי התרופות אותן היא תאלץ למכור כחלק מהמיזוג, כאשר השאלה המשמעותית היא מאיזה תרופות תאלץ טבע להיפרד.

ביום שישי האחרון אישרו בעלי המניות של באר את העסקה לרכישתה על ידי טבע תמורת כ-7 מיליארד דולר. המכשול העיקרי לביצוע המיזוג כעת הוא אישור של רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית (FTC) למיזוג בין החברה הגנרית הגדולה בארה"ב לבין החברה השלישית בגודלה בשוק זה.

טבע ובאר התחייבו לעשות כל שביכולתן כדי לקבל את אישורה של רשות ההגבלים העסקיים, אלא אם בקשת הרשות תשפיע מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות של החברה הממוזגת. זאת, כשהשפעה מהותית לרעה תיחשב בקשה של הרשות למכור מוצרים שיגרמו לירידה של 500 מיליון דולר נטו במכירותיה של החברה הממוזגת. טבע שואפת לסיים את העסקה עד סוף 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully