וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט: יש לי חלופה משלי לסיוע ממשלתי

אלוף בן

25.11.2008 / 17:45

אולמרט ציין במהלך ביקורו בארה"ב: "אפעל בנושא הפנסיה כפי שפעלתי בנושא האוניברסיטאות"


ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום (שלישי) בוואשינגטון שמחר הוא יכנס בלשכתו דיון מיוחד עם ראשי המערכת הכלכלית בנושא תוכנית הסיוע הממשלתית לקופות הגמל וקרנות הפנסיה, וציין ש"מחר תהיה החלטה בנושא". בשיחה עם כתבים בעת ביקורו בארה"ב אמר אולמרט ש"החלטות כלכליות מתקבלות במשרד ראש הממשלה ועל ידי ראש הממשלה", ואמר כי יש לו חלופה משלו לפיתרון המשבר, שאותה יציג בדיון מחר. לדבריו, בכוונתו להביא לאישור הממשלה את ההצעה שתתקבל.

עלות תוכנית הסיוע הפיננסית של משרד האוצר, שפורסמה הבוקר, עומדת על 11 מיליארד שקל. היא כוללת שני צעדים מרכזיים: הזרמת הון ממשלתי להשקעה בקרנות אשר ישקיעו בשוק אגרות החוב של חברות, בשיתוף עם גופים מוסדיים, וכן מתן ערבות ממשלתית לבנקים שתאפשר לבנקים לגייס הון זול - בו הם ישתמשו כדי להעמיד אשראי.

תוכנית החירום הפיננסית של משרד האוצר

בעקיצה נוספת ששיגר לשר האוצר, רוני בר-און, מלבד העובדה כי הוא אוחז בתוכנית משלו, הוסיף ראש הממשלה ואמר שבכוונתו לפעול בעניין הפנסיה "כפי שפעלתי בנושא המשבר באוניברסיטיאות". אולמרט החליט להעביר לאוניברסיטאות תוספת תקציב של 515 מיליון שקלים, בניגוד לעמדת האוצר.

אולמרט צייו כי ביומיים האחרונים שוחח מארה"ב עם השר בר-און, עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ועם היועצים הכלכליים במשרדו, ודן איתם בתוכנית רשת הביטחון.

אולמרט: אני בשל לקבל הכרעה במו"מ עם הפלשתינאים

אולמרט ייפגש הבוקר פעם נוספת עם רייס בעקבות שיחתו אמש עם בוש אמר לכתבים "אני רוצה לחתום הסכם שלום עם הפלשתינאים, ואנו קרובים מאוד לנקודות ההכרעה במו"מ. עכשיו צריך לקבל החלטות, ולזה לא דרושים חודשים".

לדברי אולמרט, אין מניעה עקרונית להגיע בזמן קצר להבנות בנושאי הליבה עם הפלשתינאים. "אני בשל לקבל הכרעה, ואני מקווה שהצד השני יהיה בשל לקבל אותה", אמר.

בשיחותיו עם בוש וראשי הממשל האמריקאי ניסה אולמרט לשנכע אותם ללחוץ על יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו-מאזן), לחתום על הסכם עם ישראל. לדבריו, "הוויכוח איננו בין המשך הסטטוס קוו להקמת מדינה פלשתינית, אלא בין שימורו של עיקרון שתי המדינות מול הקריאות הגוברות בקרב הפלשתינאים והקהילה הבינלאומית למדינה אחת לשני עמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully