וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל מזרים 800 מיליארד ד' לכלכלה

25.11.2008 / 18:04

הבנק המרכזי הודיע כי ירכוש הלוואות צרכניות ונכסים מגובי משכנתאות מגופים פיננסיים כדי לעודד את המוסדות להלוות כספים

הבנק הפדרלי נקט היום צעדים נוספים להפשרת שוקי האשראי, והודיע כי ירכוש משכנתאות ונכסים מגובי משכנתאות בסך 600 מיליארד דולר. במקביל, הודיע הבנק הפדרלי על תוכנית נוספת בסך 200 מיליארד דולר לעידוד שוק המימון לצרכנים שבמסגרתה ירכוש הלוואות סטודנטים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות כרטיסי אשראי וחובות דומים.

מהבנק הפדרלי נמסר כי הבנק ירכוש משכנתאות שהונפקו או בוטחו ישירות על ידי פאני מיי ופרדי מאק בסך 100 מיליארד דולר, בנוסף לאג"ח מגובות משכנתאות בסך 600 מיליארד דולר שבוטחו על ידי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות.

בנוסף, הודיע הבנק הפדרלי כי ירכוש חובות צרכניים כמו הלוואות לעסקים קטנים, הלוואות לכרטיסי אשראי והלוואות לסטודנטים ולמימון רכישת רכב בסך 200 מיליארד דולר, במטרה ליצור נזילות בשוק ולעודד את המוסדות המלווים לחדש את פעילות ההלוואות. במסגרת התוכנית החדשה (TALF), הנכסים יוחזקו בגוף מיוחד שייצור הבנק הפדרלי, ויהיו חייבים בדירוג AAA.

שר האוצר הנרי פולסון אמר היום במסיבת עיתונאים שכינס: "נתוני התמ"ג שפורסמו היום מדאיגים; תוכנית ההלוואות החדשה שהוצגה היום תספק אשראי חיוני לצרכנים". פולסון התייחס לנתונים, שלפיהם כלכלת ארה"ב התכווצה ב-0.5% (במונחים שנתיים) ברבעון השלישי של השנה. זו הירידה החדה ביותר בתמ"ג האמריקאי מאז 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully