וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברוורמן: לא אכנס את ועדת הכספים לאשר תוכניות האוצר בלא רשת ביטחון לקרנות הפנסיה וקופות הגמל

צבי זרחיה

25.11.2008 / 18:05

בכנסת מעריכים שתוכניות האוצר להאצת המשק יעברו מקצה שיפורים בועדת הכספים;



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), הודיע שלא יכנס את ועדת הכספים לדיון באישור תוכניות האוצר אם לא יכללו רשת ביטחון מקיפה לקרנות הפנסיה וקופות הגמל. ברוורמן הודיע שיסכים לכנס את הוועדה רק לאחר שראש הממשלה אהוד אולמרט יאשר את התוכניות. בכנסת מעריכים שתוכניות האוצר השונות להאצת המשק, לסיוע לשוק ההון ולהצבת רשת בטחון לקופות הגמל וקרנות הפנסיה יעברו מקצה שיפורים בועדת הכספים.



ברורמן אמר בתגובה לתוכנית כי "צורת ההתנהלות של האוצר אינה מתאימה למדינה מתוקנת. במקום להגיש תוכנית כוללת אנו מקבלים חלקי תוכניות באמצעות התקשורת". עוד הוסיף כי "על האוצר להחליף דיסקט ולהגיש תוכנית שמרחיבה את התקציב בהיקף משמעותי. אסור להגיש תוכנית חלקית, אלא יש להרחיב את התקציב במיליארדי שקלים. עבר זמנה של השמרנות הטוטלית שדגלה באי פריצת התקציב בתקופת האטה והפניית המשאבים לתשתיות, השכלה גבוהה ועוד", אמר.



ח"כים בועדת הכספים מתחו בקורת על תוכנית האוצר בשוק ההון שהוצגה אתמול: ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) אמר כי התערבות בשוק ההון מסוכנת ביותר אם איננו יודעים, כשהיא יוצאת לדרך, את מי היא תשרת. ההתערבות צריכה להיות נקודתית ועל פי תוכנית מוגדרת, ואסור לה שתשרת את בעלי ההון שמינפו את עצמם באווירה המבוהלת שנוצרה סביבם, באמצעות תקשורת עושה דברם. כרגע צריך לתת את הדעת על מתן רשת ביטחון לחוסכים. יש לגבש תוכנית שפניה קודם כל אל הציבור, ולא כאמצעי לתמיכה עיוורת בהון".



ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה כי "הסכומים של מיליארדי שקלים שהאוצר מפריח לאויר למימון תוכניתו הוירטואלית אינם קיימים במציאות, ואין בסיס למספרים אלה כל עוד אין הרחבה של תקציב המדינה. מוטב למשרד האוצר שלא יציע לקצץ בתקציב המדינה הקיים, מאחר שהדבר יגרור פגיעה אנושה בחינוך, ברווחה, בבריאות ובבטחון".



ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר בתגובה כי "המהלכים בכיוון הנכון שיוצרים בסך הכל רשת בטחון. עם זאת, צריך לחבר את כל התוכניות ולראות את התמונה הכוללת. צריך להבין כיצד תשפיע התוכנית הכוללת על הבנקים, הקונצרנים והחוסכים. המבחן העליון של כל המהלכים הללו צריך להיות הגנה על החוסך הפנסיוני".



יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר כי מהלכי האוצר הם עדיין חלקיים. יש לתת בטחון לאזרחים, ולכן, בצד ערבות המדינה, הבנקים צריכים גם הון פרטי. צריך לגייס את כל הגורמים במשק: הממשלה, התעשיינים והעובדים, כדי לתת פתרון כולל ולא סיוע חלקי שלא תמיד עוזר". ישי הדגיש כי הציע כבר לפני חודש חלק מהצעות האוצר, ולכן "חבל שהאוצר לא עשה כן קודם לכן. טוב מאוחר מאשר אף פעם לא", הוסיף.



יו"ר ועדת הכספים לשעבר, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אמר כי "הזיגזוג של משרד האוצר בהצגת תוכניות כלכליות חדשות משדר לחץ ופאניקה ומסוכן למשק אף יותר מאשר חוסר עשייה. יש צורך בהתערבות ממשלתית והידוק הפיקוח בשוק ההון. לא ייתכן שמשרד האוצר יזרוק לאוויר תוכניות חלקיות חדשות במקום לגבש תוכנית מקצועית מקיפה אחת ולפעול ליישומה".



ובתוך כך, שר האוצר, רוני בר-און, פנה אתמול ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן, בבקשה לכינוס מהיר של הוועדה לצורך אישור צעדים, פיננסים וריאלים, מתוך "תוכנית ההאצה" של האוצר הדורשים את אישורה של ועדת הכספים. תוכנית ההאצה כוללת כלי התערבות בשוק ההון, לצד כלים להאצת הפעילות הכלכלית, קידום השקעה בתשתיות, טיפול במצאי האשראי וחיזוק שוק העבודה.



שר האוצר הדגיש כי קיים צורך דחוף באישור צעדים אלו, במיוחד על רקע אי אישור תקציב המדינה לשנת 2009 - מה שיוביל לקיפאון בפעילות הממשלה וישפיע באופן שלילי על הצמיחה במשק. עוד הוסיף השר כי האוצר יציג צעדים נוספים ככל שיידרש בהתאם להתפתחויות הכלכליות.

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, אומר ביחס לתוכנית האוצר להציב רשת בטחון לקופות הגמל וקרנות הפנסיה, כי "יש להגן על כל החוסכים והחסכונות, הכוללים קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות. אלו שיוצאים לגמלאות בשנים הקרובות יקבלו הגנה מיידית והאחרים, שיישארו בקרנות ובקופות, יקבלו רשת ביטחון שתבטיח את חסכונותיהם", אמר. עוד הוסיף כי בימים האחרונים שוחח עם יו"ר ההסדרות, עופר עיני, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ועם שורה של מומחים שהעלו הצעות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully