וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ינהל כספי הפנסיה? גם ברוקרים זרים יוכלו לנהל את קרנות ההשקעה של האוצר

טל לוי

25.11.2008 / 18:11

כל מי שיגש למכרז צריך לעמוד בכללי האוצר למניעת ניגודי עניינים


לא רק ברוקרים ומנהלי השקעות מקומיים יוכלו לגשת למכרזי משרד האוצר לניהול קרן השקעה, כי אם גם גופים זרים. כך עולה מפרטי התוכנית הכלכלית לסיוע לשוק ההון.

על פי תוכנית האוצר, הממשלה תקים קרנות השקעה פרטיות ותעמיד עבורן עד 5 מיליארד שקל. הקרן תפעל כמו קרן השקעות לכל דבר, כאשר המימון לחברות יגיע תמורת הנפקת איגרות חוב או מניות. כאשר החברה תתאושש, הקרן תממש את ההשקעה והרווח יגיע לכיסי העמיתים.

כל אדם יוכל לגשת למכרז לניהול הקרן בתנאי שיזכה לאישור מצד המשקיעים המוסדיים - כלומר מנהלי קרנות הפנסיה וקופות הגמל. המכרז יהיה על כמות כספי העמיתים שיזרימו המשקיעים המוסדיים. לדוגמה: אם המדינה תזרים 500 מיליון שקל לקרן, ייערך מכרז על סכום הכסף שתזרים קרן הפנסיה וקופת הגמל כנגד ההון של המדינה.

כל מי שיגש למכרז צריך לעמוד בכללים למניעת ניגוד אינטרסים, ונראה כי מרבית מנהלי הקרנות והקופות נפסלים בשל הכללים הללו. אי לכך, הדרך פתוחה בעיקר לברוקרים שאינם מנהלים כסף, לקבוצות ניהול שיזכו לאמון המשקיעים המוסדיים וכן לבנקים זרים. הבנקים הזרים מפעילים בישראל בעיקר חדרי עסקות וברוקראז' ואינם מנהלים כסף המושקע בישראל, לכן כנראה שאין בהם ניגודי אינטרסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully