וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזרי הפיננסים והבנייה הובילו הבורסות ליום שני של עליות; פאריס הוסיפה 1.2%

נמרוד הלפרן

25.11.2008 / 20:58

הפסדי דנקנר על הנייר מהשקעתו בקרדי סוויס צומצמו ל-340 מיליון שקל


בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, לאחר שהבנק הפדרלי בארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה - הודיע על תוכנית בסך 800 מיליארד דולר לעידוד שוק האשראי לצרכנים שבמסגרתה ירכוש הלוואות סטודנטים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות כרטיסי אשראי וחובות דומים. מגזרי הפיננסים והבנייה הובילו את העליות.

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.4%; פרנקפורט הוסיפה 0.1%; פאריס עלתה ב-1.2%. מדד דאו ג'ונס 600 הכלל אירופי, אשר קפץ אתמול ב-8.4% - הזינוק היומי החד ביותר זה שישה שבועות - עלה היום ב-0.7%. עם זאת, המדד עודנו נמוך ב-45% מרמתו בתחילת השנה.

עליות חדות נרשמו במגזר הפיננסים. סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, קפץ ב-9%; , הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, זינק ב-14%. השווייצי זינק ב-11% למחיר של 32.2 פרנק שווייצי. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי, ובהמשך הגדילה את החזקותיה ל-3.4% ממניות הבנק, כך שהפסדיו של דנקנר צומצמו ל-8%, המשקפים הפסד על הנייר של כ-340 מיליון שקל. זאת לעומת הפסדים על הנייר גבוהים פי שלושה ויותר לפני העליות שרשמה מניית קרדי סוויס ביומיים האחרונים.

מניות הבנייה אף הן רשמו עליות חדות. לפארג' (סימול LG.PA) הצרפתית, יצרנית המלט הגדולה בעולם, זינקה בקרוב ל-10%.

BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ביותר מ-7% לאחר שהודיעה על זניחת תוכניתה לרכוש את ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם. מניית ריו טינטו צללה ב-37%.

הגרמנית, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, נפלה ב-23% לאחר שחברת המחקר MSCI הודיע כי תשקול לצמצם את משקלן של מניות ענקית הרכב במדדי המניות העולמיים שלה. נפילת המניה נרשמה גם על רקע הודעת פולקסווגן על השעיית הייצור במפעל החודש ביותר של החברה בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully