וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה מעורבת

יעל פולק

25.11.2008 / 23:18

המסחר התנהל בתנודתיות בשל תחזיות פסימיות להמשך המיתון בכלכלה האמריקאית. S&P500 עלה ב-0.6%, נאסד"ק איבד 0.5%

המסחר בוול סטריט התנהל הלילה בתנודתיות רבה, על רקע תחזיות פסימיות להמשך המיתון בכלכלה האמריקאית עד לאמצע שנת 2009. ההערכות מעלות חשש שהירידה בצריכה הפרטית בארה"ב, כתוצאה מאובדן הכנסות הציבור, תימשך גם לאחר תחילת היציאה מהמשבר. עם זאת, ציבור המשקיעים חיכה לחשיפתה של תוכנית הלוואות שמתכננים הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי.

המסחר הסתיים במגמה מעורבת: נאסד"ק איבד 0.5% לרמה של 1,465 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 8,481 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמה של 857 נקודות. בשוק הסולידי, עלו התשואות על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.25% ל-3.09%.

הבנק הפדרלי נקט היום בצעדים נוספים להפשרת שוקי האשראי, והודיע כי ירכוש משכנתאות ונכסים מגובי משכנתאות בסך 600 מיליארד דולר. במקביל, הודיע הבנק הפדרלי על תוכנית נוספת בסך 200 מיליארד דולר לעידוד שוק המימון לצרכנים שבמסגרתה ירכוש הלוואות סטודנטים, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות כרטיסי אשראי וחובות דומים.

בעקבות הצעדים בהם נוקט הפדרל רזרב לסיוע לכלכלה האמריקאית, מתאוששות מניות ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מק באופן משמעותי.

אם התנאים הכלכליים לא ישתפרו במהרה, הצהיר היום ארגון המדינות המפותחות (OECD), יידרש הממשל בארה"ב להפעיל חבילת המרצה תקציבית נוספת, אבל לאחר שהמשבר יחלוף, יעבור המיקוד לצמצום הגירעון העצום בתקציב על ידי ריסון ההוצאה הציבורית. אנשי ה-OECD מעריכים כי ארה"ב תזדקק ליישם מערכת חדשה של פיקוח ורגולציות למגזר הפיננסי, תהליך שעתיד להתחיל בקרוב בשל הצורך לחזק באופן מיידי את ביטחון המשקיעים.

בגזרת המקרו, היום התפרסמו נתוני תוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) לרבעון השלישי של 2008. המדד בוחן את ערך כלל הסחורות והשירותים שהופקו בארה"ב, והנתון האמיתי, בהתאם להערכות האנליסטים, עמד על ירידה של 0.5%. בנוסף, יתפרסמו נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא בארה"ב, כאשר הצפי הוא לנסיגה של 2.6% בכמות ההזמנות באוקטובר.

הוצאות משקי הבית על מוצרי בני קיימא, שאורך חייהם עולה על 3 שנים - ירדה ב-3.7%. הוצאות משקי הבית על מוצרים שאינם בני קיימא ירדו ב-15.2%. ההוצאות על שירותים ירדו ב-6.9%. ההשקעות העסקיות ירדו ב-5.6% ברבעון. ההשקעות בדיור ירדו ב-5.7%.

מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, נפל בספטמבר ב-17.4% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - השיעור החד מעולם - לאחר שגידול במספר העיקולים גרר ירידה במחירי הבתים. הנפילה של המדד היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה של 16.9%.

אלוורין יורדת

בענף ההיי-טק האמריקאי, ענקית האינטרנט גוגל הודיעה כי בכוונתה לפטר מספר משמעותי של עובדי פרילאנס, אבל אין לה כוונות לערוך קיצוצים בקרב העובדים הקבועים של החברה. גוגל סירבה לפרט כמה משרות היא עלולה לקצץ, ומה יהיה קצב הפיטורים. בסיום הרבעון השלישי העסיקה גוגל 20,123 עובדים בחברה וכ-10,000 פרילאנסרים.

לעומתה, ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי קרן הפנסיה של ענקית הרכב האמריקאית - ג’נרל מוטורס - מכילה כמות מספיקה של כסף לשלם ליותר מ-400 אלף גימלאיה למשך שנים רבות. זאת למרות מצבה העגום של החברה, שמבקשת סיוע חירום מהממשל האמריקאי כדי למנוע פשיטת רגל אפשרית. עם זאת, מצב הקרן עלול להשתנות לרעה, אם הקשיים הכלכליים העוברים על החברה יימשכו עוד מספר שנים.

סטארבקס, רשת בתי הקפה האמריקאית, צופה ירידה במכירות בסניפים הקיימים למעלה משנה בשנת הכספים שתסתיים בספטמבר 2009. לאחר פרסום התחזית ירדה מניית סטארבקס ב-4%. בנוסף הודיעה החברה כי עלויות פיטורי עובדים בסניפיה בארה"ב ואוסטרליה יביאו לירידה של 12% ברווח למניה בשנת הכספים 2009.

במניות הישראליות, פורמולה, האוחזת בחברות מטריקס, מג'יק סאפינס ו-Next Source – פירסמה הבוקר את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 149.7 מיליון דולר, עלייה של 23% לעומת הכנסות של 121.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-10.5 מיליון דולר, גידול של כ-54% לעומת השנה המקבילה. הרווח הנקי של החברה ירד מ-5.2 מיליון דולר ל-2.9 מיליון דולר - ירידה של 45%.

בי.וי.אר מערכות, המפתחת מערכות סימולציה ואימון, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 9.1 מיליון דולר, עלייה של 70.3% ביחס להכנסות של 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. השיפור ברווח התפעולי, שעמד על 600 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי של 800 אלף דולר ברבעון המקביל, הוביל את החברה למעבר לרווח הנקי שהסתכם ב-300 אלף דולר או איזון ברווח למניה ביחס להפסד נקי של 900 אלף דולר או סנט אחד למניה ברבעון השלישי המקביל.

ווטסון פרמסוטיקלס תשלם 36 מיליון דולר תמורת פורטפוליו של תרופות גנריות של המתחרה הישראלית של החברה, טבע, בעקבות המיזוג המתקרב עם באר פרמסוטיקלס. תחת ההסכם, תקנה ווטסון 17 תרופות, ביניהן תרופה לסכרת ותרופה נוגדת דיכאון. העסקה כוללת גם תשלומים עתידיים בהתאם למכירות וטבע תספק את המוצרים לווטסון תחת הסכם ייצור. טבע נאלצת למכור את פורטפוליו המוצרים כחלק מדרישות רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית כתנאי למיזוג עם באר.

בין המניות הישראליות הסובלות מהמגמה השלילית: מניית אלווריון, המספקת ציוד תקשורת אינטרנט בטכנולוגיית ה-WiMax; מניית מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד ומניית צ’ק פוינט, חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully