וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה יותר מעשור: סיסקו תסגור את משרדיה בארה"ב בדצמבר; תחסוך מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

25.11.2008 / 23:02

אנליסטים: "ההשבתה תקיף 60% מכוח העבודה של החברה"; המניה ירדה ב-6% בוול סטריט



סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, הודיעה כי תסגור את משרדיה בצפון אמריקה בשבוע האחרון של דצמבר - לראשונה זה יותר מעשור - בניסיון לחסוך כמיליארד דולר בהוצאות.



סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד ללקוחות עסקיים, מסרה כי משרדיה בארה"ב ובקנדה יהיו סגורים בין ה-29 בדצמבר ל-2 בינואר. עם זאת, כמה צוותים בחברה, ובכלל זה צוותי תמיכה טכנית, ימשיכו לעבוד כרגיל. במהלך שנות ה-80, נהגה סיסקו להשבית את פעילותה בשבוע שבין חג המולד לשנה החדשה האזרחית, אולם באותה עת נוהג זה היה נפוג יותר בעמק הסיליקון.



האנליסט ניקוס תאודוסופולוס מבנק UBS העריך כי סגירת משרדי סיסקו תחסוך לחברה כמיליארד דולר. כ-60% מכוח העבודה הגלובלי של סיסקו הוא בצפון אמריקה, ציין האנליסט מרק סו מ-RBC קפיטל. מניית סיסקו, אשר נפלה ביותר מ-40% מתחילת השנה, ירדה היום בכ-6% בוול סטריט.



סיסקו - שעל מתחרותיה נמנות אלקטל-לוסנט, ג'וניפר ונורטל - הזהירה מוקדם יותר החודש כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי צפויות לצנוח בעד 10% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, לכ-8.85 מיליארד דולר, בעקבות התפשטות ההאטה הכלכלית מארה"ב לאירופה ואסיה. באותה עת אף הודיעה החברה על צעדים לצמצום הוצאותיה.



סיסקו, המנוהלת על ידי המנכ"ל הוותיק ג'ון צ'יימברס, היא אחת הרוכשות הגדולות ביותר בעולם ההיי-טק, עם יותר מ-60 רכישות במהלך שנות ה-90, ו-130 עד היום. החברה ביצעה לפני שלוש שנים את הרכישה הגדולה ביותר שלה מזה שש שנים - חברת סיינטיפיק אטלנטה, יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, עבור 6.9 מיליארד דולר.



סיסקו, אשר רווחיה ומניותיה נהנו מגאות חסרת תקדים בימי בועת האינטרנט, ואשר שווי השוק שלה היה בשלב מסוים הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-450 מיליארד דולר - סבלה מהאטה חדה בצמיחה מאז פקיעת בועת מניות הטכנולוגיה. מחיר מנייתה נחתך ב-80% מאז השיא שרשם בשנת 2000.



סיסקו וישראל



סיסקו ידועה כחובבת רכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות, וסיסקו ישראל מעסיקה 700 עובדים, בהם 600 מהנדסים. הסניף הישראלי עוסק בפיתוח, אבל גם במכירות ובתחום הרכישות והמיזוגים. עד היום השקיעה סיסקו מיליארד דולר ברכישת חברות בישראל ובמימון חברות סטארט אפ ישראליות. "נמשיך לפקוח עין על השוק הישראלי לרכישות נוספות בעתיד", אמר מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת ביקור בישראל בתחילת השנה. "תעשיית ההיי-טק הישראלית שנייה רק לעמק הסיליקון. עד כה רכשנו 130 חברות בכל העולם, ובישראל רכשנו תשע - יותר מכל מדינה אחרת מחוץ לארה"ב", הוסיף צ'יימברס.



הרומן של סיסקו עם ישראל החל ב-97', כאשר פתחה מרכז בנתניה והחלה את מסע הקניות הישראלי. ב-98' נרכשה קלאס דאטה, שמפתחת תוכנה לניהול חלוקת משימות רשת, תמורת 50 מיליון דולר. ב-2000 נרכשה פנטקום, שעסקה בהעברת מידע על סיבים אופטיים, תמורת 118 מיליון דולר. חברת סיגול סמיקונדקטורס, יצרנית טכנולוגיות סיליקון, נרכשה באותה שנה תמורת 19 מיליון דולר במניות. בשנת 2000 חברת הי-נקס נקנתה תמורת 127 מיליון דולר. הי-נקס עוסקת בגישה למכשירי משיכת מזומנים.



בשנים 2004-2001 האטה סיסקו את מסע הרכש שלה בארץ - בעיקר על רקע התפרצות האינתיפאדה והתפוצצות בועת ההיי-טק. על תקופת היובש היחסי היא פיצתה ב-2004, כאשר רכשה את אינפו-גיר, שעוסקת בגישה לאינטרנט, תמורת 308 מיליון דולר, ואת חברת ריברהד שמתמחה באבטחת רשתות ארגונים, תמורת 39 מיליון דולר. עד הקיץ של אותה שנה, הספיקה סיסקו להצטייד באקטונה החיפאית, שמפתחת טכנולוגיות אחסון, תמורת 100 מיליון דולר, ובפי קיוב, שעושה מדידות תעבורת רשת, תמורת 200 מיליון דולר. ב-2005 עשתה סיסקו את רכישתה האחרונה בישראל עד כה, כאשר שיר נטוורקס, העוסקת בנטרול תקלות רשת, נרכשה תמורת 97 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully