וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז להעברת חיילי צה"ל לקופות החולים בסכנה

רוני לינדר-גנץ

26.11.2008 / 8:03

משרדי האוצר והבריאות פועלים לביטול המהלך, בטענה כי השירותים לחיילים יבואו על חשבון המבוטחים האחרים של הקופות

צה"ל הכריז באחרונה כי צפויה מהפכה בשירותי הרפואה בצבא - המרפאות הצבאיות בבסיסי הקריה ותל השומר ייסגרו, והחיילים יעברו לטיפולן של שתיים מקופות החולים, שיזכו במכרז לאספקת שירותי הרפואה לחיילים ולאנשי הקבע. קופות החולים להוטות לזכות במכרז, שכן מדובר בעשרות אלפי חיילים צעירים שייהפכו למבוטחי הקופה למשך שנות שירותם הצבאי, וסביר להניח שרובם יישארו חברים בה גם לאחר סיום השירות.

אלא של-TheMarker נודע כי השמחה בקופות החולים ובצה"ל מוקדמת, מכיוון שבמשרדי הבריאות והאוצר מתנגדים נחרצות למהלך - ונחושים לעצור אותו ולשנות מהותית את המכרז.

בחודש שעבר שלח סמנכ"ל משרד הבריאות עו"ד יואל ליפשיץ, מכתב למנכ"לי ארבע הקופות, בו דרש מהן שלא להגיש הצעה במכרז הנוכחי, "כדי שלא נצטרך להתערב ולהנחות להפסיקו".

ליפשיץ מנמק את התנגדותו בכך שבעיות שונות עולות מהמכרז: האחת, פגיעה במבוטחים הקיימים של הקופה: "מדובר בקבלת אחריות לאספקת שירות לאוכלוסייה גדולה, שעלולה ליצור הכבדה ניכרת על תשתיות מסוימות של הקופה ואף לפגוע בשירותים שונים שכבר כיום יש בהם זמני המתנה ארוכים למבוטחי הקופה". במשרד הבריאות חוששים כי הקופות יציעו לחיילים שירותים בעלות לא ריאלית - דבר שיסכן אותן פיננסית.

בעיה נוספת שמציין ליפשיץ היא שבקופה אחת ייווצרו שני סלים לא זהים למבוטחים שונים, "עניין העלול לפגוע בתחושת השוויון של המבוטחים". לבסוף, ליפשיץ מתריע כי "קיים קושי אמיתי להפריד את ניהול הסלים השונים. יש חפיפה מסוימת ביניהם וכך עלול להיווצר מצב בו כספי ציבור שהוקצו למבוטחי קופות החולים יסבסדו מסגרות אחרות".

גם במשרד האוצר מתנגדים נחרצות למהלך: בשבוע שעבר שיגר סגן הממונה על התקציבים, רביב סובל, מכתב בנושא למנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי. סובל מזהיר כי המכרז יגרום לתחרות פרועה ואף מסוכנת בין הקופות על החיילים, וכי "הכדאיות שבהשארת החיילים לאחר שחרורם תביא לכך שהקופות הזוכות יסבסדו את השירותים באמצעות כספי סל הבריאות".

מצה"ל נמסר בתגובה: "משרד הבריאות העלה סייגים בנוגע לתנאי המכרז וכעת מתקיימים דיונים בין משרד הביטחון, חיל הרפואה ומשרד הבריאות לסיכום התנאים שיאפשרו את תחילת הפרויקט בהקדם האפשרי. משרד הביטחון וצה"ל רואים חשיבות רבה בהצלחת הפרויקט למען שיפור השירות הרפואי לחיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully