וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המס על דיווידנדים של חברות בנות בחו"ל יירד ל-5%

מאת מוטי בסוק

26.11.2008 / 7:09

שיעור המס הנהוג כיום הוא 25%; השינוי ייכנס לתוקף ב-2009 ויימשך שנה אחת בלבד



>> שיעור המס המוטל על דיוודנד של חברות זרות המוחזקות על ידי חברות ישראליות יירד מ-25% כיום ל-5% ב-2009 - כך עולה מתוכנית ההצלה של משרד האוצר לשוק ההון שפורסמה אתמול. כפי הנראה, ההקלה בשיעור המס תימשך שנה אחת בלבד.



מטרת התוכנית, שהוצגה ביום ראשון על ידי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, לשר האוצר, רוני בר-און, ואושרה על ידו, היא לעודד העברת כספים של חברות ישראליות בחו"ל לישראל ולהגביר השקעות זרות במשק הישראלי. לדברי נסרדישי, מדובר בחברות בת של קונצרנים ישראליים הפעילות בחו"ל. ניהול החברות נעשה בחו"ל ולפיכך הן לא משלמות מס לרשות המסים בישראל. החברות, שצוברות הון רב, מביאות אותו לישראל בדרך של חלוקת דיוודנד. לפי החוק כיום, על הדיוודנד מוטל מס של 25%, פרט למקרים שבהם החברות פועלות במדינות שיש להן אמנת מס עם ישראל, אז המס נמוך בהרבה.

ב-2006 הגיעו לישראל באמצעות דיוודנדים 860 מיליון שקל. הכנסות רשות המסים מסכום זה הסתכמו בכ-86 מיליון שקל בלבד, בשל אמנת המס. על פי ההערכות, הורדת המס ל-5% תגדיל את סך הכספים המגיעים לישראל ב-2-1 מיליארד שקל לפחות. החברות הפועלות במדינות להן אמנת מס עם ישראל לא ישלמו כל מס.



לדברי נסרדישי, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הפעיל חקיקה דומה ב-2005 והחזיר הון אמריקאי רב לארה"ב. ברשות המסים מעריכים כי המהלך יביא לזרימת כספים לישראל ויקטין את חנק האשראי במגזר העסקי. מהלך זה יפחית, להערכת נסרדישי, את הכנסות רשות המסים ב-2009 בכ-85 מיליון שקל.



שינוי נוסף שרשות המסים מבצעת מעניק פטור ממס לתושבי חוץ על הכנסות ריבית בגין אג"ח קונצרניות הנסחרות בבורסה בתל אביב; זאת כדי לעודד מימון חוץ בנקאי לחברות תושבות הארץ ולהגביר את הנזילות והסחירות של האג"ח הקונצרניות הנסחרות בישראל. הפטור יינתן לכל תושב חוץ, בין אם הוא שייך למדינה שיש לה אמנת מס עם ישראל ובין אם הוא אזרח מדינה שאין לה אמנת שכזו. נסרדישי מעריך כי העלות התזרימית של מהלך זה תגיע ב-2009 ל-5 מיליון שקל וב-2010 - ל-10 מיליון שקל.



בשינוי שלישי שעורכת רשות המסים, היא מגבשת הוראת חוק ברורה להענקת פטור למשקיעי חוץ במכירת ניירות ערך בישראל, ללא תנאים וסייגים, בדומה למצב במדינות רבות בעולם, כדי לעודד השקעות של תושבי חוץ.



כיום יש שלוש הוראות הפוטרות תשלום מסים על רווח הון של תושב חוץ, מכירת נייר ערך עתיר מו"פ, מכירת נייר ערך הנסחר בבורסה בתל אביב ומכירת נייר שאינו נסחר בבורסה. הכנסות רשות המסים משלושת החוקים ב-2006 היו 16 מיליון שקל. החוק החדש מאחד את החוקים ומפשט אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully