וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר דיסקונט: התוכנית טובה; בנקאים אחרים: התוכנית גרועה

מאת שרון שפורר

26.11.2008 / 7:09

מקור בנקאי: "האוצר מטשטש את הבעיה האמיתית. מה חושבים באוצר, שבתקופה מסוכנת נתחיל לפזר אשראי בנדיבות?"




רשת ביטחון לשוק ההון



>> יו"ר דיסקונט, שלמה זהר, הוא הבנקאי היחיד שהתבטא עד כה באופן פומבי בעניין תוכנית האוצר להתערבות בשוק ההון. זהר סבור כי מדובר בתוכנית טובה שתעזור לבנקים להגדיל אשראי - אבל לא כל הבנקאים מרוצים מהתוכנית.



מקור באחד הבנקים אמר אתמול ל-TheMarker כי נראה שתוכנית האוצר, שמדברת גם על הבנקים וגם על שוק ההון, מטשטשת את הבעיה האמיתית, והיא שוק האג"ח הקונצרני בנכסים שמנהלים הגופים המוסדיים.



לדבריו, בבנקים אין כל בעיה: "נכון שבשל התקופה הקשה הבנקים סלקטיווים יותר במתן אשראי - זה טבעי. מה האוצר חושב שהוא יעשה בכך שהוא יערוב לנו לכתבי התחייבות - האם הוא סבור שבעקבות זאת נתחיל לפזר אשראי בנדיבות גדולה ולקחת סיכון? אנחנו לא צריכים את זה. אם יש בעיה נקודתית באחד הבנקים - שיטפלו בה, אבל למערכת הבנקאות אין בעיה. משהו פה לא מסתדר", אמר הבנקאי.



"אי אפשר לשנות את הקריטריונים למתן אשראי של הבנקים - הלימות ההון של מערכת הבנקאות גם כך גבוהה כיום, ולכן שיטפלו בבעיה האמיתית במקום להסיט את תשומת הלב אל הבנקים". בנקאי אחר אמר אתמול: "יש לנו מספיק כסף ומספיק הון עצמי בשביל לתת אשראי. מה רוצים שניתן אשראי לבעז יונה? אנחנו ניתן אשראי רק לפי פרמטרים שקבענו מראש בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully