וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קל להיות חברת אחזקות בלי מימושים ועם הוצאות מימון כבדות

מאת מיכאל רוכוורגר

26.11.2008 / 7:14

אי.די.בי פיתוח רשמה הפסד של 23 מיליון שקל ברבעון השלישי. נוחי דנקנר מתכנן רה-ארגון בקבוצה שיכלול את מחיקת אלרון מהבורסה ורכישת 13% מכור על ידי דסק"ש מאי.די.בי פיתוח



>> ירידה ניכרת במימושים מהותיים והוצאות מימון כבדות בסך של יותר ממיליארד שקל הובילו את אי.די.בי פיתוח, שבשליטת אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר ומשפחות לבנת ומנור, להפסד של 23 מיליון שקל ברבעון השלישי - לעומת רווח של 129 מיליון שקל ברבעון המקביל. את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה אי.די.בי עם הפסד נקי של 94 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-1.6 מיליארד שקל בינואר-ספטמבר 2007.



דיסקונט השקעות (דסק"ש), המנוהלת על ידי עמי אראל, תרמה לרווחי אי.די.בי פיתוח 144 מיליון שקל ברבעון השלישי - זינוק של 100% לעומת הרבעון המקביל. הדבר נבע בעיקר מחלקה ברווחי כור לנוכח מימוש מניות בנק ההשקעות השווייצי קרדיט סוויס.

דסק"ש עצמה סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 52% ברווח, לעומת הרבעון המקביל, ל-176 מיליון שקל. לאור התוצאות, החליט דירקטוריון דסק"ש על חלוקת דיווידנד בהיקף 180 מיליון שקל ב-16 בדצמבר, נוסף על דיווידנד של כמיליארד שקל שחילקה החברה החודש.



בדסק"ש מציינים כי החברה שוקלת רה-ארגון בכמה מאחזקותיה. החברה בוחנת בין השאר רכישה של אחזקות אי.די.בי פיתוח (כ-13%) בכור תעשיות, מכירת כל אחזקותיה בנייר חדרה לכלל תעשיות ואפשרויות למחיקתה מהבורסה של אלרון, המרכזת את פעילות הטכנולוגיה של אי.די.בי, והפיכתה לחברה פרטית.



מגזר התקשורת תרם לרווחי אי.די.בי פיתוח 89 מיליון שקל ברבעון השלישי - ירידה של 61% לעומת הרבעון המקביל. חלקה של אי.די.בי ברווחי סלקום הסתכם ב-85 מיליון שקל ברבעון השלישי (226 מיליון במקביל).



מגזר הטכנולוגיה הסב לאי.די.בי פיתוח הפסד של 33 מיליון שקל ברבעון השלישי, בהשוואה לרווח של 170 מיליון שקל ברבעון המקביל. אלרון הסבה לאי.די.בי הפסד של 19 מיליון שקל (35 מיליון במקביל). פעילותה השוטפת של גיוון אימג'ינג לא תרמה לתוצאות אי.די.בי.



מגזר התעשייה הסב לאי.די.בי פיתוח הפסד של 43 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל. חלקה של אי.די.בי ברווח הנקי של חברות מגזר המלט הסתכם ב-30 מיליון שקל - עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל.



חלקה של אי.די.בי פיתוח בתוצאות חברות מגזר השירותים הפיננסים הסתכם ברווח של 236 מיליון שקל, לעומת רווח של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול ברווח נבע מחלקה של אי.די.בי ברווח של 535 מיליון שקל שרשמה כור בגין מימוש מניות קרדיט סוויס, שהסתכם ב-268 מיליון שקל. מנגד, סיימה כלל עסקי ביטוח את הרבעון בהפסד של 189 מיליון שקל - חלקה של אי.די.בי הסתכם בהפסד של 31 מיליון שקל.



מגזר המסחר והשירותים הניב לאי.די.בי פיתוח רווח של 32 מיליון שקל, לעומת רווח של 134 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווח, למרות התוצאות החזקות של שופרסל ברבעון השלישי, נבעה מכך שברבעון השלישי של 2007 הושלם חלקה השני של מכירת 5.7% משופרסל על ידי דסק"ש לקבוצת ברונפמן-פישר. מגזר הנדל"ן תרם לרווחי אי.די.בי 6 מיליון שקל (9 מיליון במקביל).



בעקבות חלוקת דיווידנדים בהיקף של 786 מיליון שקל מתחילת 2008 ולנוכח הפסד של 94 מיליון שקל, לצד השפעות מטבע על קרנות ההון, התכווץ ההון העצמי של אי.די.בי, נכון לסוף ספטמבר 2008, ב-36% - לעומת סוף 2007 - ל-3 מיליארד שקל. אי.די.בי פיתוח נהנית מקופת מזומנים בהיקף של כ-11.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully