וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל לפידות עשוי להתמנות למנכ"ל הבא של הפניקס

יורם גביזון

26.11.2008 / 7:14



>> אייל לפידות (42), מנכ"ל דלק ישראל, מועמד לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח הפניקס מקבוצת דלק במקומו של יהלי שפי, המנכ"ל הנוכחי. לפידות, שנחשב למי שביצע מפנה בחברת דלק ישראל והעביר אותה לרווחיות יפה, עשוי להמשיך להוביל את דלק ישראל כיו"ר החברה.

נראה שאחד השיקולים שיעמדו ברקע החלטתו הוא האתגר לשפר את ביצועיה של הפניקס, שהיא חברה מרכזית במגזר הפיננסי.



היחסים בין שפי להנהלת דלק סבלו באחרונה ממתיחות על רקע הסבירות הגבוהה שרוני בירם וגיל דויטש, היו"רים המשותפים של חברת אקסלנס, יממשו את האופציה שקיבלו למכור את יתרת אחזקותיהם בחברה (41%) להפניקס תמורת 700 מיליון שקל. מחיר זה משקף שווי חברה של 1.7 מיליארד שקל לאקסלנס. שווי זה גבוה פי 4 משוויה של אקסלנס וכפול משוויה של הפניקס, שנסחרת בשווי של 863 מיליון שקל.



שפי התבטא באחרונה בראיון ל-TheMarker כי שווי של 1.7 מיליארד שקל לאקסלנס אינו מנותק מהמציאות, והקשה בכך על המאמצים לנהל מו"מ מחודש על מחיר העסקה.



לפידות היה בעבר היועץ לחשב הכללי באוצר, המשנה למנכ"ל בנק משכן ומנכ"ל חברת ישיר איי.די.איי. לפידות עזב את קבוצת בנק הפועלים לאחר שלא קודם לתפקיד מנכ"ל בנק משכן, ועבר לנהל את חברת הביטוח ישיר איי.די.איי (ביטוח ישיר), אותה הוביל לרמות גבוהות יותר של רווחיות.



לפידות מונה ביולי 2005 למנכ"ל דלק ישראל כאשר היא היתה חברה מפסידה ומדשדשת והפך אותה לאחת מיצרניות המזומנים והרווחים של קבוצת דלק, לצידה של חברת דלק רכב ולצד שותפות הגז הטבעי ים תטיס שיצחק תשובה מחזיק במניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully