וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים דורש מגמול להגדיל את ההון העצמי ל-250 מיליון שקל אחרת ידרוש פירעון מיידי של התחייבויותיו

מיכאל רוכוורגר

26.11.2008 / 7:14



>> בעקבות המצב הקשה בשווקים, המתבטא, בחוסר ודאות לגבי יכולת הפירעון של התחייבויות, הבנקים הישראלים מפעילים לחץ על חלק מהחברות. אתמול הודיעה חברת גמול השקעות שבשליטת ליאון רקנאטי כי קיבלה מכתב מבנק הפועלים שלפיו אם עד יום שישי הקרוב החברה לא תדאג לכך שיהיה ברשותה הון עצמי מינימלי של 250 מיליון שקל, בנק הפועלים יהיה רשאי להעמיד לפירעון מיידי את כל יתרת החוב של החברה לבנק, המסתכם בכ-27 מיליון שקל, וכן לנקוט את כל האמצעים האפשריים לגבייתו.

הונה העצמי של גמול הסתכם בסוף יוני בכ-248 מיליון שקל, אלא שלנוכח המצב הקשה בשוק הנדל"ן, סביר להניח שסכום זה יתכווץ עם פרסום התוצאות לרבעון השלישי של השנה, בימים הקרובים.



גמול היא חברת אחזקות והשקעות, הפועלת בישראל ובעולם באמצעות גמול ייזום וגמול נדל"ן. החברה פועלת בתחומי הנדל"ן (בעיקר כיזמית) והמלונאות וכן בתחומי השקעות אחרים, כמו תקשורת, רכב, היי-טק ותיקי משכנתאות. בימים האחרונים התגברו ההערכות שלפיהן רקנאטי קיבל הצעות שונות למכירת חלקו בחברה (71%).



באוקטובר 2007 מכר איל יונה את השליטה בגמול ב-400 מיליון שקל. יונה מכר את מרבית אחזקותיו (63.5%) לליאון רקנאטי, איציק חממי, מודי קרת ואיריס שוורץ, בתמורה המשקפת לחברה שווי של 630 מיליון שקל. אלא שבעקבות הנפילות בשווקים, נחתכה מניית גמול בשנה האחרונה ב-81%, והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-66 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully