וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרנות הון סיכון קטנות יקצצו 20% מההשקעות; חברות ייפגעו גם בישראל"

מאת אמיתי זיו

26.11.2008 / 7:14

יו"ר 3COM אריק בן חמו, שמגדיר את עצמו "אנג'ל עם ניסיון", מוביל עוד שני סבבים של גיוס הון לחברות ישראליות ובטוח כי 3COM חסינה מהמשבר. ויש לו גילוי מפתיע: "הייתי מועמד לתפקיד מנכ"ל אפל"



>> הוא מגדיר את עצמו אנג'ל - משקיע פרטי בחברות סטארט-אפ. אחרים מגדירים אותו משקיע סדרתי, אבל גם כיהודי חם וציוני נלהב. אבל התואר הבולט ביותר של אריק בן חמו הוא יו"ר ומייסד חברת ציוד התקשורת הענקית 3COM, ומי שהיה המנכ"ל החברה במשך עשור.



בן חמו הוא יו"ר או חבר דירקטוריון במספר גדול של חברות ישראליות, ואת השיחה הוא פותח בגילוי מעניין: "היו דיבורים רציניים שאני אהיה מנכ"ל אפל, אבל מהר הבנתי שכאשר סטיב ג'ובס עדיין בסביבה אין מקום למנכ"ל תחתיו. אני איש של מק. החלפתי 32 מחשבי מק בחיים".

בן חמו הוא שחקן חשוב בשוק התקשורת וההיי-טק העולמי כבר יותר משני עשורים, וטבעי לשמוע את דעתו על המשבר העולמי.



האם תוכל להעריך לאן הולך השוק במשבר הנוכחי?



"זו שאלה שכולם שואלים. אני נפגש עם הרבה כלכלנים, ויש מרווח גדול בין התסריט האופטימי לפסימי. ההערכה היא שנותרו עוד שישה-תשעה חודשים של ירידות מחירים בתחום הנדל"ן, ובאביב 2009 נגיע להתייצבות של היצע מול ביקוש. עם זאת, הצמיחה לא תהיה זהה לירידה, משום שיהיה קשה יותר לגייס כסף".



האם לדעתך תסריט דומה צפוי לתעשיית התקשורת?



"בכל הקשור לתעשיית התקשורת, גם בשנים טובות וגם ברעות יש עלייה בטראפיק ובדרישה לרוחב פס. הצרכים לציוד תקשורת לא משתנים".



3COM כבר עברה משבר אחד ב-2000. האם זהו משבר דומה?



"כלל לא. המשבר הקודם היה משבר בשוק הטכנולוגיה. בנוסף, החברה שונה כיום לחלוטין מהחברה שאני ניהלתי מ-90' עד 2000. במשבר הקודם נאלצנו לצמצם כוח אדם כדי לעבור את הסערה. ב-2003 3COM החליטה להמר על השוק הסיני, ועברה תהליך של מיזוג עם Huawei (ענקית ציוד תקשורת סינית, א"ז). זה מיזוג שהצליח, ולמעשה סין היא השוק היחיד בעולם שסיסקו (חברת התקשורת הגדולה בעולם, א"ז) לא מובילה בו. אם הייתי צריך להמר על מנוע צמיחה לשנים הקרובות ולמאה ה-21 - יהיה זה השוק הסיני".



ומה לגבי תעשיית הסטארט-אפים - שתלויה בגיוס כסף מקרנות הון סיכון?



"זה תלוי אם הרעיון שלך טוב ואם הצוות שלך טוב. בתקופת המשבר הכסף יגיע משני מקורות: קרנות הון סיכון גדולות, שהן תמיד נזילות וישרדו את המשבר, ומ'משקיעי בוטיק'. אלה אנשים פרטיים עם כסף שמשקיעים בחברות מסוימות מאוד, גם כתחביב. אני אחד כזה - אפשר לכנות אותי גם אנג'ל מנוסה. מי שיהיה מאוים הן קרנות הון סיכון קטנות. הן ינסו לשמור את הכסף קרוב לחזה, יצמצמו הוצאות ואני מעריך שהן שיצמצמו כ-20% מהפורטפוליו שלהן. אותן חברות שנכללות ב-20% האלה ייפגעו ללא ספק. זה נכון גם לגבי ישראל".



עסקים עם ציונות



בן חמו הוא הבעלים של קרן ההשקעות Benhamou Global Ventures שמשקיעה לרוב בחברות סטארט-אפ באמצעות קרנות קיימות. ההשקעות של בן חמו בישראל הן כמעט תמיד סיפור הצלחה גדול.



בין החברות שבן חמו מושקע בהן נמצאת וולטייר, החברה שמפתחת שרתי אחסון למאגרי נתונים, וכבר שנתיים מדורגת על ידי משרד רו"ח דלויט בריטמן אלמגור זהר בתחרות ה-50 Fast (תחרות חברות הטכנולוגיה הצומחות במשק, א"ז) כאחת החברות הצומחות ביותר בשוק טכנולוגיות המידע. את ההשקעה בחברה זו מבצע בן חמו באמצעות קרן הון סיכון ישראלית פיטנגו.



חברה נוספת שבן חמו משקיע בה היא פינג'אן הישראלית, שמפתחת פתרונות אבטחה לרשתות ארגוניות. באחרונה השלימה החברה סבב גיוס הון שישי בהיקף של 22 מיליון דולר - גיוס מרשים בהתחשב במצב השווקים כיום.



החברה השלישית שבן חמו מושקע בה היא Contextream, שמפתחת פתרונות רישות שמאחדות את תשתיות הרשת לחברות תקשורת המספקות טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה. ביולי 2007 גייסה החברה 9.6 מיליון דולר.



בן חמו מצהיר על בשורה נוספת: גיוס שני של Purewave, חברה נוספת של יזמים ישראלים, יוצאי אלווריון. החברה מפתחת ציוד לרשתות WiMax. על סכום הגיוס תודיע החברה בשבוע הקרוב. בן חמו מוסיף כי החברה תפתח מרכז מחקר ופיתוח בישראל.



המשותף לכל החברות המוזכרות, מלבד היותן פרי יזמות ישראלי, הוא שבן חמו מתפקד בכולן כחבר דירקטוריון או יו"ר. בנוסף, כל החברות האלה מפתחות פתרונות שקרובים לתחום עיסוקה של 3COM.



האם ייתכן ש-3COM תרכוש את אחת החברות האלה?



"ייתכן, אך לא בהכרח. רוב החברות האלה מייצרות ציוד למפעילות תקשורת, בעוד 3COM ממוקדת בשוק התאגידים הגדולים. העובדה שכל החברות הן ישראליות נובעת משילוב של הזדמנות עסקית עם ציונות".



3COM ישראל חוגגת ניצחון במכרז החשכ"ל - ומגייסת עובדים



>> "3COM ישראל שמה יהבה על שוק התאגידים הגדולים, ופועלת בעיקר מול בזק, צה"ל ובתי חולים" - כך אומר המנכ"ל הנכנס של החברה, יוסי גז. לדבריו, כחלק ממגמה זו, החברה זכתה באחרונה במכרז לאספקת ציוד תקשורת, נתבים ומתגים לכל משרדי הממשלה בהיקף של 60 מיליון שקל. האינטגרטורית של הפרויקט היא הראל מחשבים.



גז מספר כיצד התנהל המכרז מאחורי הקלעים: "התחרו מולנו נורטל, אלקטל ו-HP. מנהל הפרויקט במשרד החשב הכללי של האוצר הודיע לנו שיש לנו שבוע לבצע פיילוט של הפרויקט. הטסנו לישראל ציוד במשקל חצי טונה, והרמנו את הפיילוט עם הצלחה של 100%. הדגמנו בפיילוט גם טלפוניית IP, על אף שזה לא נכלל במכרז".



3COM ישראל תושפע מהמשבר?



"אנחנו הולכים נגד הזרם ומגייסים כעת כמה עובדים. בקרוב נשיק סדרת מוצרים חדשה בתחום ה-VOIP (שיחות קוליות באינטרנט, א"ז) ואנחנו ממשיכים כמובן לשווק לעסקים קטנים ולבתים פרטיים. יש לנו כרגע שתי אינטגרטוריות בישראל: 013 נטוויז'ן ובינת, ואנחנו בתהליך הכשרה של אינטגרטורית שלישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully