וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בהע"ל תובע פיצויים בסך 750 אלף שקל

חיים ביאור

26.11.2008 / 7:14



>> אולג חרנוביץ, לשעבר מנהל המחלקה להסכמים קיבוציים בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), תובע מהע"ל בעקבות פיטוריו פיצויים בסך 750 אלף שקל. בימים אלה דחתה סגנית נשיא בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אורלי סלע, את בקשת הע"ל למחוק את התביעה.

בתביעה שהגיש חרנוביץ, באמצעות עו"ד איריס בן-גד, נטען שהע"ל התנהגה כלפיו באופן בלתי תקין, בין השאר כששללה את זכויותיו הנוגעות להפרשות המעביד לקרן החיסכון ולקרן ההשתלמות, ועשתה ניסיונות חוזרים ונשנים להדיחו מתפקידו. בנוסף הוא טוען כי מנכ"ל הע"ל לשעבר, יצחק רוסו, התנהג כלפיו באופן משפיל.



לטענתו, ההסכם הקיבוצי המיוחד שנחתם ב-93' בהע"ל, לפיו נקבע כי יופסקו הפרשות המעביד לקרן החיסכון ולקרן ההשתלמות, נחתם שלא בתום לב ולאחר שהע"ל נקטה הטעיה בנוגע למצבה הכלכלי שהצדיק כביכול את ההסכם. "בד בבד עם חתימתו של הסכם זה, המשיכה ההסתדרות הלאומית לנהל את כספיה באופן החורג בנורמות תקינות, לרבות תשלום משכורות עתק", נטען. עוד נטען כי לא מוצה הדין עם מקורבים להנהלה בגין נזקים שנגרמו להע"ל בעקבות רשלנותם.



בבית המשפט המחוזי בתל אביב מתנהל כעת משפט בפרשת המעילה בהע"ל, שבה מואשמים שר האוצר ויו"ר הע"ל לשעבר, אברהם הירשזון, ובכירים נוספים בהע"ל כי גנבו 4 מיליון שקל מהע"ל.



הע"ל טענה בבקשה למחיקת התביעה, באמצעות עו"ד עמי פרנקל, כי חרנוביץ פוטר כדין לאחר שנערכו שני הליכי שימוע ושולמו לו כל הזכויות הכספיות הקבועות בחוק. השופטת קבעה כי הטענות החמורות המופיעות נגד הנהגת הע"ל בכתב התביעה מצביעות על חריגות המצדיקות את הבירור שלהן בבית הדין לעבודה. היא חייבה את ההסתדרות לשאת בהוצאות המשפט בסך 3,000 שקל.



מהע"ל נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה שהוגשה נגד ההנהגה הקודמת של הע"ל. ההנהגה החדשה בחנה את התביעה וחושבת שהיא מופרכת ומנופחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully