וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תכנית חילוץ בדרך

26.11.2008 / 7:38

הדולר האמריקני נחלש מול מרבית המטבעות העיקריים

יום עמוס עבר אמש על הדולר האמריקאי אך בסופו של יום הוא נחלש מול מרבית המטבעות העיקרים. המסע של הדולר התחיל אמש בשעות הצהרים לאחר שהבנק הפדראלי הפתיע עם תוכנית חילוץ חדשה (כמו קוסם שמוציא שפנים מהכובע). התוכנית מתבססת על הלוואות לגופים המחזיקים באג"ח מגובי משכנתאות בתנאי שהם יעניקו אשראי לעסקיים קטנים ולפרטיים. התוכנית עצמה מתחלקת לשתים. מצעד אחד, ה"פד" יתחייב לרכוש חובות ישירים של הציבור אשר קשורים לשוק הדיור ( בהיקף של 100 מיליארד דולר) וירכוש אג"ח מגובה במשכנתאות שהונפקו ע"י פרדי מק ופאני מיי ( בהיקף של 500 מיליארד דולר). מצעד שני, ה"פד" ירחיב את ההלוואות המינוף ללא זכות חזרה ללווה, שיעניק למחזיקים בניירות-ערך מגובי משכנתאות (היקף של 200 מיליארד דולר). סה"כ הפד מזרים 800 מיליארד דולר אלמנת להפשיר את שוק האשראי האמריקאני. החדשות התקבלו כברכה בשווקים הפיננסים שהגיבו בעליות שערים חדות דבר שהחליש את הדולר. בהמשך ההיום ולאחר ההודעה של הפד, הגיע תורו של שר האוצר, הנרי פולסון. פולסון הסביר אמש במסיבת עיתונאים את מטרתו של התוכנית החדשה. הוא טען כי יש צורך במשכנתאות שבעלי הבתים יוכלו לעמוד בהן כדי להביא לסיומו של משבר בארה"ב, והוסיף כי חוסר היכולת של הצרכנים לממן ההלוואות פוגע בכלכלה. עוד הוסיף השר כי אין דבר יותר חשוב כדי לצאת ממשבר הדיור מאשר הנגישות למימון משכנתאות. ואם למשהו לא היה ברור את כוונתו של הממשל האמריקאי, בשעות הערב המאוחרות הגיע טורו של הנשיא הנבחר ברק אובאמה. הנשיא הבא של ארה"ב אמר במסיבת עיתונאים כי בסדר העדיפויות שלו נמצאת בראש ובראשונה הזרמת כספים לשווקים אלמנת להחזיר את הכלכלה האמריקנית למקומו הראוי. מבחינת נתונים מקרו כלכלים פורסם אמש בארה"ב תמ"ג עדכני לרבעון השני אשר תוקן כלפי מטה עד לרמה של -0.5%, לפי צפי האנליסטים. בנוסף לתמ"ג פורסם מדד אמון בצרכנים של אשר הפתיע לטובה. שני הגורמים שהשפיעו לשיפור באמון הצרכנים היו הירידה החדה במחירי הדלק יחד עם המבצעים וההנחות על רקע יום ההודיה. היום צפוי להתפרסם בארה"ב

למרות היחלשות הדולר, מחיר הנפט ירד אמש עד לרמה של 51 דולר לחבית, ירידה יומית של 6.40%. לאחר שביום שני התחזק הנפט כמעט 10% לאור ההערכות כי קרטל אופ"ק יקטין את היקף תפוקת הנפט בניסיון להעלות את המחיר העולמי, חזר הנפט להיחלש על רקע הירידה בתמ"ג המעודכן לרבעון השלישי בארה"ב.

EUR

הצמד אירו/דולר חזר אמש להיסחר מעל רמת המשמעותית של 1.300 דולר לאירו. לאחר שבמהלך הבוקר היה אפשר לראות שהצמד אירו/דולר היה קרוב לשבירת רמת התמיכה ב-1.28 דולר לאירו, פרסום תוכנית החילוץ של ה"פד" הקפיץ את הצמד עד רמות של 1.3080, עלייה חדה של 280 פיפס בפחות משעה. בשעות הבוקר פורסם בגרמניה התמ"ג הסופי לרבעון השלישי אשר הוכיח כי הכלכלה הגדולה באירופה במיתון. הנתון הראה כי כלכלת גרמניה התכווצה ב-0.5% וזאת בעקבות הירידה בהיקף הייצוא שגרם לירידה בצמיחה. במקביל לתמ"ג פורסם גם כן בגרמניה מדד אמון הצרכנים של GFK, אשר עלה מעל הציפיות על רקע הירידה החדה במחירי הנפט. היום צפוי להתפרסם בגרמניה מדד המחירים לצרכן.

GBP

התנהגותו של הפאונד היה דומה מזאת של האירו. במהלך הבוקר היה נראה כי הצמד פאונד/דולר חוזר להיסחר מתחת לרמה של 1.50 דולר לפאונד, אך תוכנית החילוץ של הפד הצליח לשנות את המומנטום ושלח את הצמד להיסחר סביב רמות של 1.5400, עלייה חדה של 4000 פיפס. מוקדם יותר אמש, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג, אותת על המשך בהורדות בריבית אלמנת לחלץ את הכלכלה הבריטית. בנאומו טען אמש הנגיד כי מחנק האשראי מהווה "סכנה חמורה לעתיד הצמיחה" וכי יהיה צורך בהמשך התמיכה במערכת הבנקאית. ציפיות השוק הן כי הריבית על הפאונד תרד עד לרמה של 1%. היום צפוי להתפרסם באנגליה התמ"ג העדכני לרבעון השלישי.

JPY

גם הין התחזק מול הדולר אמש והצמד נסחר אמש סביב רמות של 95.40 ינים לדולר. פרסומי תמ"ג בארה"ב ובגרמניה הגבירו החששות למשבר עולמי דבר שחיזק את המטבע היפני לאחר שלושה ימים של היחלשות. גם מול מטבעות בעל ריביות גבוהות כגון האוסטרלי והניו זילנדי על רקע ירידות שערים בוול סטריט לקראת סגירת המסחר. היום נגיד הבנק המרכזי של יפן אמור לנאום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ILS

נראה כי לסוחרים יש להם זיכרון קצר. יממה לאחר שהנגיד פישר הוריד את גובה הריבית על השקל ב-0.5% מול צפי של 0.25% חזר השקל להתחזק מול הדולר ובשעות הערב נסחר הצמד דולר/שקל סביב רמות של 3.93 שקל לדולר. היום פורסם הסיבות שהביו לנגיד פישר וחבריו להוריד את הריבית ב-0.5%. מהפרוטוקול עלה כי חזרתה של האינפלציה לתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, תורמת לחיזוק יכולתו של המשק להתמודד עם ההשלכות של המשבר הפיננסי העולמי. ההפחתה הריבית האחרונה נועדה לתרום להוזלת עלות האשראי במשק ולחזק את יכולתו להתמודד עם ההאטה הצפויה בפעילות הכלכלית. גם העליות החדות בבורסה המקומית על רקע תוכניתו של האוצר אשר הודיע על תוכנית להתערבות ישירה בשוק ההון הישראלי יחד עם תוכניתו של ה"פד" תמכו בהתחזקות השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully