וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הסיוע של האוצר תנסה להמשיך את המומנטום בבורסת ת"א ולהתגבר על חששות ה-OECD מההאטה במשק

יובל מעוז

26.11.2008 / 7:44

טבע תפתח בפער חיובי של 1.6%; דלק ישראל תיסחר על רקע דו"חות הרבעון בהם הציגה ירידה ברווח


הצגת תוכנית האוצר לסיוע לשוק ההון בהיקף של 11 מיליארד שקל הובילה אתמול לזינוקים חדים בבורסה, והיום, תנסה הבורסה להמשיך את המומנטום החיובי, לכשתובא התוכנית לדיון במשרד ראש הממשלה. באסיה נפתח הבוקר המסחר בעליות שערים של עד 3%.

אתמול הסתיים המסחר בעליות חדות: ת"א 25 הוסיף 4.6% וננעל ברמה של 652 נקודות; ת"א 100 סיים בעלייה של 5% וננעל ברמה של 580 נקודות. המסחר בניו יורק הסתיים במגמה מעורבת, לאחר יום תנודתי: נאסד"ק איבד 0.5% לרמה של 1,465 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 8,481 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמה של 857 נקודות.



משרד האוצר הציג אתמול את תוכנית הסיוע לשוק ההון בהיקף של 11 מיליארד שקל, שנועדה "לטפל בכשלי השוק ולהרחיב את מצאי האשראי בעקבות המשבר הגלובלי". התוכנית כוללת מספר צעדים מרכזיים, ובהם, ערבות מדינה על סך של 6 מיליארד שקל לגיוס הון למערכת הבנקאית לצרכי הרחבת אשראי, והעמדת 5 מיליארד שקל לשם הקמת קרנות השקעה בשותפות קרנות פנסיה לסוגן שיטפלו באשראי חוץ בנקאי ומחזורו. המהלך צפוי לחזק את מחזיקי האג"ח בעמידתם אל מול החברות לצורך פירעון החוב.

למרות האופטימיות ששואבים המשקיעים מתוכניות הסיוע, נתוני המקרו ממשיכים להעיב על השוק. אתמול העריך הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) כי המשבר הפיננסי העולמי גרם להאטה בצמיחה הכלכלית בישראל, וכי הפעילות הכלכלית אינה צפויה להתאושש באופן משמעותי לפני המחצית השנייה של שנת 2009. זאת במסגרת דו"ח מקיף על המדינות החברות בארגון, אשר כלל בראשונה בתחזית מפורטת לכלכלת ישראל.

תפתח את יום המסחר בפער חיובי של 1.6%. כחלק מדרישות רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית כתנאי למיזוג עם באר, תמכור החברה לווטסון פרמסוטיקלס פורטפוליו של 17 תרופות תמורת תשלם 36 מיליון דולר, ביניהן תרופה לסכרת ותרופה נוגדת דיכאון.

, שדיווחה אתמול על רווחי שיא של 778 מיליון דולר ברבעון, זינוק של פי 4.3 לעומת הרבעון המקביל, תיסחר היום על רקע דו"חותיה ותוצאות חברות מגזר הדשנים בניו יורק. פוטאש ירדה אמש ב-0.7% ואגריום עלתה ב-1.6%.

בנק דיווח אתמול על תוצאות הרבעון השלישי, בו הרוויח 441 מיליון שקל, לעומת 823 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על ידי כך צימצם הבנק את ההפסד מתחילת השנה בעקבות ההשקעה בתיק האג"ח מגובה המשכנתאות שמכר בסוף מאי, ל-532 מיליון שקל. בתקופה המקבילה ב-2007 הרוויח הבנק 2.46 מיליארד שקל.

, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה ברווח ל-33.3 מיליון שקל לעומת 149.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully