וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סיטי: ההנהלה שלפני נכנסה עמוק מדי אל תוך שוק הנדל"ן האמריקאי

רויטרס

26.11.2008 / 9:01

הגענו למצבנו לאחר שהזרמנו כספים לשוק הנדל"ן, בכמות שהיתה גדולה ממה שהיינו צריכים", אמר פנדיט


מנכ"ל סיטי (לשעבר סיטיגרופ) ויקראם פנדיט האשים את הנהלת ענקית הפיננסים לפניו בכך שהכניסו אותו עמוק מידי אל תוך שוק הנדל"ן האמריקאי, ובכך גרמו להפסדים אשר הובילו לכך שסיטי נאלצה לקבל סיוע משמעותי מממשלתי מוקדם יותר השבוע.

"הבנק התמקד מאוד ושם כמות אדירה של כספים בשוק הנדל"ן האמריקאי", אמר פנדיט בראיון בערוץ PBS, והוסיף: "הגענו לכאן על ידי זה שהלוונו כספים ושהזרמנו כספים לשוק הנדל"ן האמריקאי – בכמות שככל הנראה היתה גדולה יותר ממה שהיינו צריכים להזרים אם היינו רוצים לשמור על גיוון".

ממשלת ארה"ב העניקה לסיטי סיוע חירום ביום ראשון. הממשל הפדרלי בארה"ב הסכים להעניק סיוע חירום חסר תקדים בסך יותר מ-300 מיליארד דולר לענקית הפיננסים סיטי, לאחר שמניית החברה צנחה ב-60% בשבוע שעבר בעקבות משבר האשראי העולמי והחששות הגוברים בנוגע ליציבותו של הבנק הגדול ביותר לשעבר בארה"ב.

במסגרת תוכנית החילוץ של משרד האוצר, תקבל סיטי הזרמת הון בסך 20 מיליארד דולר, בנוסף להזרמת הון בסך 25 מיליארד דולר שקיבלה החברה במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) בסך 700 מיליארד דולר, שאישר הקונגרס בחודש שעבר. סיטי הפסידה 20.3 מיליארד דולר בשנה שעברה, ואנליסטים מעריכים כי החברה תרשום הפסדים נוספים מחטיבת כרטיסי האשראי ומחטיבות נוספות הקשורות למשבר הפיננסי העולמי.

פנדיט אמר בראיון כי סוחרי השורט, כמו גם משקיעים המודאגים מהנזילות של סיטי, הם אלה שהובילו את מניית סיטי לירידה במהלך התקופה האחרונה, וכי "על סיטי להשתלט על המצב". "אני יכול להבין למה אנשים אשר אינם מקורבים לתעשייה יהיו מודאגים ממה שקרה", אמר פנדיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully