וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה מפשילה שרוולים: תנקוט בהליכים משפטיים נגד בנקים שיסרבו להלוות

סוכנויות הידיעות

26.11.2008 / 9:22

הממשלה הבריטית מנסה למנוע מיתון עמוק וממושך שייגרם בעקבות סירובם של הבנקים להעניק אשראי



ממשלת בריטניה תנקוט בהליכים משפטיים נגד הבנקים במדינה אם הם יסרבו לחדש את פעילות ההלוואות שלהם בשל משבר האשראי. כך דיווח היום העיתון הבריטי "טיימס", על רקע אזהרות כי סירובם של הבנקים הבריטים להעניק משכנתאות יובילו לפגיעה קשה בבעלי הבתים.



לפי הדיווח, הבנקים ייאלצו לעמוד בפני תביעות אם לא יצייתו לתקנות החדשות בנוגע להלוואות, ויאולצו לפתוח את ספריהם עבור הממשלה כדי שתוכל לפקח על פעילות ההלוואות שלהם. ממשלת בריטניה שוקלת את המהלך לאור סירובם של הבנקים לחזור להלוות לצרכנים ולעסקים קטנים, בעקבות המיתון בבריטניה ומשבר האשראי העולמי.



מנכ"ל HBOS לשעבר, ג'יימס קרוסבי, הזהיר את ממשלת בריטניה בשבוע שעבר כי לראשונה בהיסטוריה צפויים הבנקים בבריטניה להניב יותר הכנסות מתשלומים על משכנתאות קיימות מאשר על הענקת משכנתאות חדשות. הדבר, הזהיר קרוסבי, צפוי להוביל לנפילה חדה נוספת במחירי הבתים. נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר השבוע כי החזרת הנזילות לשוק היא החלק החשוב ביותר של התאוששות הכלכלה הבריטית, והזהיר מפני מיתון חמור אם הבנקים לא יחזרו להעניק אשראי לעסקים ולצרכנים.



כדי לוודא שהבנקים יחזרו להלוות, הקימה הממשלה פאנל בראשות שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג ושר המסחר פיטר מנדלסון שיעקוב אחר פעילות ההלוואות של הבנקים לעסקים ולמשקי בית. לפי ה"טיימס", אם הבנקים לא יחדשו את פעילות ההלוואות באופן עצמאי תיאלץ רשות ני"ע הבריטית (FSA) להתערב.



בחודש שעבר הלאימה ממשלת בריטניה שלושה מהבנקים הגדולים במדינה: רויאל בנק אוף סקוטלנד, לויד'ס ו-HBOS - והודיעה על תוכנית חירום. במסגרת תכנית זו השקיעה ממשלת בריטניה כ-87 מיליארד דולר ברכישת מניות בנקים העמידה הלוואות וערובות בסך 780 מיליארד דולר לרשות הבנקים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully