וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצדיק את כינוי האורקל: בימים בהם מניות הפיננסים צונחות באפט הגדיל שווי השקעותיו ב-36%

סוכנויות הידיעות

26.11.2008 / 9:33

ההימור של ברקשייר התאוויי על מניות וולס פארגו ויו.אס בנקורפ השתלם ברבעון השלישי


החלטותיו של המשקיע המיליארדר, וורן באפט, להגדיל את אחזקותיו בחברות פיננסים כמו וולס פארגו ויו. אס בנקורפ, ולהימנע מלהשקיע בחברות המעניקות הלוואות סאבפריים, השתלמו עבור חברת האחזקות שבבעלותו.

שווי השקעותיה של ברקשייר התאוויי במגזר הבנקים עלה ב-36% ברבעון השלישי, לעומת ירידה של 0.1% בשווי מניות הפיננסים במדד S&P 500 באותה התקופה. ברקשייר היא בעלת המניות הגדולה ביותר בוולס פארגו וביו.אס בנקורפ החל מסוף חודש ספטמבר, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

שווי ההשקעות במניות הפיננסים של ברקשייר עלה בממוצע רבעוני של 2.3% במהלך השנה שנסתיימה בספטמבר – לפי סוכנות הידיעות בלומברג. באותה העת, ירד שווי מניות הפיננסים במדד S&P בממוצע רבעוני של 11.4%.

לפי דיווח שפירסמה ברקשייר בנוגע להשקעותיה ברבעון השלישי, החברה הורידה את נתח ההשקעות בוולס פארגו ב-0.1% ביוני ל-290.4 מיליון מניות, ששוויין עמד אתמול על 7.8 מיליארד דולר. ברקשייר העלתה את הנתח שלה ביו. אס. בנקורפ ב-6.3% ל-72.9 מיליון מניות. ברקשייר היא גם המשקיעה הגדולה ביותר בחברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס, ולה 151.6 מיליון מניות.

בנק אוף אמריקה היה הבנק היחיד בו ברקשייר הורידה בצורה משמעותית את השקעתה בו ברבעון השלישי. כיום ברקשייר היא הבעלים של 5 מיליון מניות של בנק אוף אמריקה, לעומת 9.1 מיליון בתחילת הרבעון.

בסוף ספטמבר הודיע באפט כי ישקיע 5 מיליארד דולר במניות גולדמן סאקס. במסגרת העסקה רכש באפט מניות בכורה תמידיות המחלקות דיווידנד של 10% ללא הגבלת זמן, ויש להן עדיפות על תשלום דיווידנדים לבעלי מניות רגילות. לגולדמן יש אופציה לרכוש בחזרה מניות אלו בכל עת בפרמיה של 10%.

באפט רכש גם אופציות לרכישה של מניות רגילות בשווי 5 מיליארד דולר תוך חמש שנים, במחיר של 115 דולר למניה. אופציות אלו יעניקו לו נתח של 9% בגולדמן. ההשקעה בגולדמן סאקס עדיין לא נשאה פרי, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully