וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: לאחר ששרפה 25 מ' ד' - חברת הסטארט-אפ איימבה נמכרת בכ-10 מ' ד' למארוול

גיא גרימלנד

26.11.2008 / 10:18

משקיע בחברה: איימבה היתה רחוקה מהשוק ובתקופה הנוכחית ספקיות התקשורת לא רוכשות ציוד



המשבר הכריע את חברת הסטארט-אפ איימבה, מפתחת מערכות תקשורת אופטיות, והיא נמכרת לחברת מארוול העולמית תמורת עשרה מיליון דולר, לאחר שהושקעו בה כ-25 מיליון דולר. בחודש יוני האחרון חשפנו כי החברה מנהלת מגעים למכירתה, לאחר שאיבדה את אמון המשקיעים. כתוצאה מכך, נאלצה החברה לפטר כ-30 מתוך 44 העובדים שעבדו במשרדי החברה בישראל ובארה"ב. העסקה הנוכחית מהווה הפסד לסידר, גיזה ופיטנגו, קרנות הון סיכון שהשקיעו בחברה. אחד המשקיעים בחברה אמר היום ל-TheMarker כי מדובר בעסקה מפסידה לקרנות.



"החברה נמכרה כעת שכן היה ברור שהיא רחוקה מהשוק, ובתקופה הנוכחית של המשבר, ספקיות התקשורת לא רוכשות ציוד. איימבה היתה רחוקה מאיזון תפעולי ולא רצינו לחכות שנתיים עד שתצליח, שכן אז היו יכולים להיכנס מתחרים אחרים", אומר המשקיע.



איימבה התחרתה בחברות גדולות ממנה: ברודלייט, ברודקום ואלקטל. אותו גורם מציין כי מדובר ברכישה טכנולוגית, אבל תג המחיר (עשרה מיליון דולר כאמור) לא היה גבוה יותר, שכן מארוול היתה יכולה במקביל לפתח את הטכנולוגיה באופן פנימי, ובנוסף כושר המיקוח של איימבה היה מוגבל, בלשון המעטה, במצבה הנוכחי.



איימבה הצטיירה בעבר כאחת מחברות האופטיקה המבטיחות. החברה פיתחה טרמינלים היושבים בבתי הלקוח - וצד מרכזייה היושב במרכזיות ספקיות הטלקום. באמצעות מערכות תוכנה על שבב (system on chip), יודעת הטכנולוגיה של איימבה לחלק ולהעביר את תעבורת התקשורת האופטית למידע, קול ווידאו (מה שמכונה טריפל פליי), בהתאם ללקוח.



חברת איימבה מספקת מערכות תקשורת אופטיות להעברת נתונים בטכנולוגיית GPON ומפתחת פלטפורמה המספקת שירותי תקשורת אופטיים בין רשת המטרו לצרכן הסופי. הציוד של החברה מיועד לאספקת תקשורת אופטית הנוגעת למייל האחרון - חיבור בתים לרשת המטרו. החברה נוסדה ב-2000 על ידי עמית פרויס, גיא בן-חיים, ארז בשן ורוני קנת. משה נתיב משמש כמנכ"ל החברה, לאחר שהחליף את בן-חיים. לחברה היו מכירות באסיה ואירופה בהיקף של מאות אלפי דולרים, לאחר שהשיקה את השבב שלה בחודש ינואר 2008. בעקבות הרכישה יעברו כ-16 עובדי איימבה לחברת מארוול. אותו משקיע אומר שגם זו נחמה במצב של היום. זו הרכישה הרביעית של מארוול בישראל, לאחר שבעבר רכשה גלילאו תמורת 2.7 מיליארד דולר בשנת 2000; את רדלן תמורת כ-50 מיליון דולר בשנת 2003; ואת DSPC תמורת 600 מיליון דולר בשנת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully