וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המוסיקה אטלנטיק רקורדס: מכירת המוסיקה המקוונת עלתה בראשונה על מכירות הדיסקים

ניו יורק טיימס

26.11.2008 / 10:49

בכיר בענף: כלל לא ברור היום כי ההכנסות הדיגיטליות יכולות לפצות על הירידה בהכנסות הפיסיות



אטלנטיק רקורדס, חטיבה של וורנר מיוזיק גרופ (WMG), דיווחה כי לראשונה בהיסטוריה עלו מכירות המוסיקה המקוונות שלה על מכירות הדיסקים. אטלנטיק היא הראשונה מבין המותגים הגדולים שמוכרת יותר באינטרנט מאשר בחנויות.



מאז קבצי ה-MP3 זכו לראשונה לפופולאריות לפני עשור, בכירי תעשיית המוסיקה מנסים לקבל תשובה לשאלה מתי יתחילו ההכנסות ממוסיקה דיגיטלית לעבור את מכירות הדיסקים. עבור אטלנטיק, מותג שבעבר סיפר לעולם אמנים כמו ריי צ'רלס, ג'ון קולטריין ולד זפלין - הזמן הזה הוא עכשיו. יותר ממחצית ממכירות המוסיקה שלה בארה"ב מגיעים כעת ממוצרים דיגיטליים, כמו הורדות ב-iTunes ורינגטונים לטלפונים סלולריים.



בוורנר מיוזיק, החברה האם של אטלנטיק שבראשה עומד אדגר ברונפמן הבן, מכירות המוסיקה הדיגיטליות ייצגו 27% בלבד מההכנסות בארה"ב ברבעון.



למרות ציון הדרך ההיסטורי, המציאות הקשה, שכבר מוכרת היטב למו"ליות העיתונים ולמפיקי הטלוויזיה, טופחת על פני מנהלי תעשיית המוסיקה. אף שהמוסיקה הדיגיטלית מהווה נתח גדול יותר מהעוגה, העוגה עצמה קטנה במהירות. לפי חברת המחקר פורסטר, מכירות המוסיקה בארה"ב צפויות להיחלש ל-9.2 מיליארד דולר ב-2013, לעומת 10.1 מיליארד דולר השנה, ולעומת 14.6 מיליארד דולר ב-1999. כתוצאה מכך נמוגה התקווה כי הכנסות דיגיטליות יפצו בסופו של דבר על הירידה במכירות הדיסקים ויובילו לצמיחה במגזר. "כלל לא ברור היום כי ההכנסות הדיגיטליות יכולות לפצות על הירידה בהכנסות הפיסיות", אומר ג'ון רוז, לשעבר בכיר בחברת התקליטים EMI.



מאז 1999, אז הושק שירות החלפת הקבצים נאפסטר, חברות מדיה רבות בתחום הטלוויזיה, הקולנוע והעיתונות, החלו לעקוב אחר גורל מגזר המוסיקה. כמעט בכל פינות עולם המדיה, הבכירים מנסים בכל כוחם להגן על תחום הפעילות המסורתי, תוך שהם נכנסים גם למדיה הדיגיטלית. מדובר בתהליך מורכב, שג'ף זאקר, מנכ"ל NBC יוניברסל, תיאר כ"החלפת דולרים אנלוגיים בסנטים דיגיטליים".



ביום שלישי דיווחה וורנר מיוזיק גרופ כי הכנסותיה ממוסיקה דיגיטלית עלו ב-39% בשנת הכספים כולה, והסתכמו ב-639 מיליון דולר - 18% מסך הכסנות החברה. החברה אף דיווחה על רווח נקי רבעוני קטן בסך 6 מיליון דולר, שעלה על תחזיות האנליסטים להפסד רבעוני. הכנסות החברה נחלשו ב-1% לסך של 854 מיליון דולר.



התוצאה של אטלנטיק יוצאת דופן במגזר המוסיקה, שבו מכירות הדיסקים עדיין מהוות למעלה משני שליש מההכנסות, לפי חברת פורסטר. אנליסטים הופתעו כי אטלנטיק - לה נתח השוק הגדול בשוק האמריקאי השנה - נהנתה משיעור כה גבוה של הכנסות דיגיטליות. "זה הרבה", אמר דיוויד קרד, אנליסט פורסטר, "זה ממש גבוה. אף אחד אחר אפילו לא מתקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully