וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו כבר לא חזק: מספר המאזינים לרדיו בארה"ב עולה - ההכנסות יורדות

ניו יורק טיימס

26.11.2008 / 11:38

הכנסות תחנות הרדיו בארה"ב מפרסום ירדו ב-10% באוקטובר לעומת חודש אוקטובר 2007



תחנות הרדיו בארה"ב בצרות: הן צריכות להתמודד עם תחרות מצד מכשיר האייפוד, האינטרנט והרדיו בלוויין. התחנות בחובות איומים. המפרסמים פונים לטלוויזיה או לאינטרנט והמפרסמים שנותרו נאמנים לפרסום ברדיו, כמו יצרניות המכוניות, סופגים פגיעות קשות מצד המשבר הפיננסי ומקצצים בפרסום.



ועל אף שדווקא קהל המאזינים לרדיו גדל, תחנות הרדיו בארה"ב לא מצליחות לתרגם את זה לעלייה בהכנסותיהן. הכנסות תחנות הרדיו בארה"ב מפרסום ירדו ב-10% באוקטובר לעומת חודש אוקטובר 2007, לפי הלישכה לפרסום ברדיו בארה"ב. זוהי הירידה החודשית ה-18 ברציפות.



התוצאות של תחנות הרדיו לרבעון השלישי לא הצביעו על מצב שונה. רדיו CBS דיווח על ירידה של 12% בהכנסותיו ברבעון השלישי; רדיו סיטאדל רשם ירידה של 10.9% בהכנסותיו; וחברת CC מדיה, שבבעלותה רדיו קליר צ'אנל, רשמה ירידה של 7%; קוקס רדיו רשם ירידה של 6.2% בהכנסותיו.



הצרות בתעשיית הרדיו בארה"ב נמשכות זה זמן מה, אמרה מרסי ל. ריוויקר, אנליסטית של בנק ווקוביה. בשנות ה-90' תחנות הרדיו החלו בקונסולידציה, והגדילו את זמן הפרסום למכירה. בשנת 2001, כאשר מכירות זמן הפרסום החלו לרדת, תחנות הרדיו נותרו עם הרבה זמן אוויר ולא הרבה פרסומות כדי למלא אותו.



בשנים האחרונות המצב לא הראה שיפור, ובטח לא במהלך המשבר האחרון, אשר פגע בתעשיות המפרסמות רבות ברדיו: תעשיית הפיננסים, תעשיית הקמעונות ותעשיית המכוניות. ברבעון השני של 2008 נרשמה ירידה של 8% בהכנסות תחנות הרדיו לעומת הרבעון המקביל ב-2008, לפי חברת המידע TNS מדיה.



אבל יש מקום לתקווה - מספר המאזינים לתחנות הרדיו הולך ועולה. כיום בארה"ב יש 235 מיליון מאזינים בשבוע לתחנות הרדיו, לעומת 232 מיליון בשנה שעברה – לפי חברת המחקר ארביטרון. עם זאת, הם משקיעים פחות זמן בהאזנה לרדיו: 19 שעות בשבוע, לעומת 20.4 שעות בשנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully