וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית נגד הבנקים: גובים מס עודף על הכנסות מריבית ודיווידנד

הילה רז

26.11.2008 / 12:41

התובע, נח פרלמן, דורש מהבנקים לפצות את המשקיעים ב-43 מיליון שקל



בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הבנקים לאומי, בינלאומי, אגוד ומזרחי טפחות, בסך כולל המוערך ב-43 מיליון שקל, הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת התובע הייצוגי, נח פרלמן, ארבעת הבנקים הנתבעים גובים מס ביתר על הכנסות כתוצאה מריבית ודיווידנד, בכך שהם מנכים מס במקור.



לגרסת התובע, מתחילת שנת 2003 חויבו תאגידים בנקאיים לנכות מס במקור על התשואה המתקבלת על ניירות ערך, וכן על ריבית על אגרות חוב ודיווידנד על מניות. התובע מציין כי ניכוי המס במקור על ריבית בגין איגרת חוב מכונה על ידי הבנקים "עמלת דיווידנד" וניכוי מס במקור על דיווידנד מכונה "עמלת דיווידנד".



התובע הייצוגי, המיוצג על ידי עוה"ד ארנון גרפי, רם אפרתי ומשה הולצמן, טוען כי חלק מהתאגידים הבנקאיים מפחית את סכום העמלה מסכום התשואה טרם חישוב המס על התשואה שיש לנכותו במקור וכך למעשה גורמים לגביית מס עודפת.



התובע טוען כי בנק הפועלים, שגם אצלו הוא ניהל פעילות בניירות ערך, נוהג להפחית את העמלה מהתשואה לפני חישוב סכום המס שיש לנכותו במקור. אולם לדבריו, ארבעת הבנקים הנתבעים אינם נוהגים להפחית את סכום העמלה מהתשואה ממנה מנוכה המס במקור.



התובע מציין כי פעולה זו של הבנקים הנתבעים מביאה לחיוב של לקוחותיהם, מחזיקי איגרות חוב ומניות מהם צומחת התשואה, בחיוב יתר. התובע הייצוגי טוען כי שיטת החיוב של הבנקים הנתבעים סותרת את עקרונות גביית המס בישראל וגורמת שבסיס המס של הנישומים מועבר ממס על ההתעשרות למס על תקבולים שקיבלו, מבלי להתחשב בהוצאותיהם. התובע מעריך את נזקו האישי שנגרם בין השנים 2004-2007, בסך כולל של 534 שקל, ואת נזקה של הקבוצה ב-43 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully