וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום הדיווידנדים בוול סטריט בגין המשבר בנובמבר היה החד זה 50 שנה

סוכנויות הידיעות

26.11.2008 / 13:00

91 חברות בבורסות הגדולות בוול סטריט כבר הודיעו על צמצום או ביטול תשלומי הדיווידנדים



הדיווידנדים נעלמי משוקי המניות בקצב המהיר זה 50 שנה, בעוד החברות האמריקאיות מתחילות לאגור מזומנים לקראת המיתון. 91 חברות הנסחרות בבורסות הגדולות בארה"ב כבר צמצמו את תשלום הדיווידנדים לבעלי המניות החודש, המספר הגבוה מאז מאי 1958, אז הורידו 113 חברות את הדיווידנדים, לפי נתוני סטנדרד אנד פור'ס.



נתוני נובמבר מצטרפים ל-60 חברות שהודיעו על קיצוץ בדיווידנדים בספטמבר, ו-81 באוקטובר. את קיצוצי הדיווידנדים הובילו ענקית הפיננסים סיטי, חברת הביטוח ג'נוורת פייננשל והמו"לית ניו יורק טיימס. חברות פיננסים היו אחראיות ל-6 מתוך 8 הורדות או השעיות הדיווידנדים בקרב חברות מדד S&P 500 החודש, לפי אנליסט S&P, הווארד סילוורבלאט.



מחנק האשראי והמיתון פוגעים ברווחי החברות כבר במשך 5 רבעונים ומקטינים את קופות המזומנים - ולפיכך גם את הדיווידנדים. צמצום הדיווידנדים הוא פגיעה נוספת במשקיעים, שכבר סבלו מירידה של 42% במדד S&P 500 מתחילת השנה - הביצועים הגרועים ביותר של המדד מאז 1931. מגזר הפיננסים כבר רשם הפסדים ומחיקות בסך 972 מיליארד דולר בגין המשבר בשוק המשכנתאות. המגזר גייס עד כה 880 מיליארד דולר מאז תחילת המשבר על מנת לתחזק את פעילותו השוטפת.



לפי שוק האופציות, תחזיות צמיחה, ומגמות בשווקים, נראה ש-83 חברות עשויות להגדיל את תשלום הדיווידנד שלהן, לפי נתוני סוכנות הידיעות בלומברג. "אנחנו מחפשים חברות להן מאזנים טובים ותזרים מזומנים יציב שיכולות גם בתנאים הנוכחיים לשמר את הדיווידנד", אמר לבלומברג ברד אוונס, מנהל קרנות בחברת הרטלנד אדוויזרס. "כשהדברים ירגעו, יובדל המוץ מן התבן", הוסיף.



סיטי, שאיבדה בחודשיים האחרונים 69% משווייה, הודיעה כי הדיווידנד שתחלק לא יעלה על סנט למניה ב-3 השנים הבאות. בשנה שעברה חילקה סיטי דיווידנד של 54 סנט למניה, אך השנה קיצצה הדיווידנד כבר 3 פעמים.



"חברות מרגישות שעליהן לשמר את הונן", אמר ביל סטון, אסטרטג השקעות ראשי ב-PNC וולת' מנג'מנט, לבלומברג. "לא הגיוני שחברות שגייסו בדיוק הון עצום, יתחילו מייד לחלק אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully