וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל: הפסד של 145 מיליון שקל ברבעון

אתי אפללו

26.11.2008 / 13:40

גם החברה הגדולה ביותר בתחום ביטוח החיים בישראל נפגעה קשות מהמשבר: עסקי ביטוח החיים, הפנסיה והגמל הסבו לה הפסדים

כמו יתר חברות הביטוח, חברת הביטוח הגדולה מגדל שבבעלות ג'נרלי האיטלקית סבלה מרבעון שלישי קשה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מציגה מגדל, בניהולו של יונל כהן, הפסד בגובה 22 מיליון שקל. ברבעון השלישי לבדו הציגה מגדל הפסד של 145 מיליון שקל.

ביחד עם הפסדים שנזקפו לקרנות הון, בעיקר בשל ירידה בשווי ההוגן של נכסים פיננסיים זמינים למכירה (בעיקר בתיק הנוסטרו של מגדל), מציגה מגדל הפסד של 190 מיליון שקל, הפסד סביר ביחס לתוצאות שמציגות חברות הביטוח האחרות. הירידות בשווקים באוקטובר-נובמבר גרמו עד כה להפסד של 220 מיליון שקל נוספים למגדל, שישפיעו על ההון שלה.

מגדל עוסקת בעיקר בתחום החיסכון ארוך הטווח, והיא החברה הגדולה ביותר בתחום ביטוח החיים בישראל. בעסקי ביטוח חיים וחיסכון ארוך טווח, ביטוח חיים, פנסיה וגמל, נרשם בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח בסך כ-2 מיליון שקל. ברבעון השלישי רשמה מגדל הפסד מפעילות זו בהיקף של 77 מיליון שקל.

בענף ביטוח החיים רושמת מגדל מתחילת השנה הפסד בגובה 28 מיליון שקל, כאשר ברבעון השלישי הציגה מגדל הפסד של 93 מליון שקל מפעילות זו. למגדל תיק גדול של פוליסות משתתפות ברווחים, ובשל התשואות השליליות שמציגה מגדל בפוליסות מתחילת השנה היא לא יכולה לגבות דמי ניהול משתנים ולא תוכל לגבות עד שהתשואה המצטברת תהפוך להיות חיובית.

גורמים נוספים שמשפיעים על תוצאות מגדל הם תחום הביטוח הכללי, בו מציגה מגדל הפסד בגובה 53 מיליון שקל מתחילת השנה. ההפסד נובע בחלקו מתחום הרכב חובה וחלקו מהפסדים בתחומי ביטוח חבויות, כאשר מגדל פעילה בתחום ביטוח חבויות מסחריות. מקורות ההפסד הם קיטון בהכנסות הריאליות מההשקעות בשוק ההון וכן מירידה מסוימת ברווח החיתומי הריאלי.

בית ההשקעות מגדל שוקי הון – זרוע הפעילות הפיננסית של מגדל, תרם לקבוצה הפסד של 31 מליון שקל מתחילת השנה. הפסד זה הוא רק 50% מתוצאות מגדל שוקי הון, שכן עד כה בנק ההשקעות בר-סטרנס החזיק במשותף עם מגדל בבית ההשקעות, ורק לאחר קריסתו חזרה מגדל להיות הבעלים המלא של מגדל שוקי הון. ההפסד נובע בעיקר מהפסדים מהשקעות שנגרמו במסגרת פעילות הנוסטרו של החברה, ומירידה בהכנסות בענף קרנות הנאמנות. בנוסף, מגדל שוקי הון רשמה הפחתה בגין נכסים לא מוחשיים בסך 20 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • מגדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully