וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מורה למדינה לנמק מדוע לא תפוזר ועדת סל התרופות

רוני לינדר-גנץ

26.11.2008 / 13:15

זאת במסגרת עתירה של קרן דולב הטוענת כי מינוי הוועדה נעשה בניגוד לחוק והרכבה נוח לממשלה



בעוד ועדת סל התרופות מתקרבת לישורת האחרונה של עבודתה, הוציא בג"ץ בתחילת השבוע צו על תנאי המורה לממשלה לנמק מדוע לא תבוטל החלטת הממשלה שהקימה את ועדת סל התרופות, ומדוע לא תפוזר הוועדה. הצו הוצא במסגרת עתירה שהגישה עמותת קרן דולב לצדק רפואי, באמצעות עו"ד גילעד רוגל מהלשכה המשפטית בעמותה.



בעתירה נטען כי על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, הגוף שהיה אמור למנות את ועדת סל התרופות הוא מועצת הבריאות, כשבפועל מי שממנה את הוועדה הם משרדי האוצר והבריאות. בעתירה נטען כי לממשלה לא הייתה סמכות למנות ועדה שרוב חבריה הם עובדי מדינה ופקידי אוצר.



לטענת העותרים, "מועצת הבריאות, שפעילותה שותקה על-ידי הממשלה, כוללת נציגים של ארגוני חולים וכן מספר רב של נציגי הרופאים אשר מבטאים באופן רחב את צרכי החולים בישראל והיא הרבה פחות "נוחה" לממשלה מוועדה ממשלתית ממונה".



האם משמעות הצו היא שמשרד הבריאות יעצור את פעילות הוועדה שמחליטה אילו תרופות חדשות ייכנסו לסל, בעוד מאות אלפי חולים מחכים להחלטתה? לדברי בכיר במשרד הבריאות "בשום אופן לא. הוועדה תמשיך לפעול כרגיל, והדיון המשפטי בסוגיה הטכנית-בירוקרטית הזו יתקיים במקביל לכך. החולים לא יכולים להמתין". לדבריו, "בכל מקרה אין הצדקה לעצור את עבודת הוועדה הנוכחית. כל החלטה כזו צריכה להיות תקפה לוועדות הבאות שטרם מונו. החולים הם לא בני ערובה".



"מה בית המשפט מצפה? שנקפיא את עבודת ועדת הל לשנה זו עד שבג"ץ יתפנה לדון בעניינים הטכנו-בירוקרטיים של מי הסמכות למנות את הוועדה, ובינתיים החולים ימתינו? או שמא מדובר בהחלטה עקרונית חשובה לדורות הבאים? בשום פנים אין הצדקה לעצור כרגע את עבודת הוועדה, וכל החלטה צריכה להיות תקפה לוועדות הבאות", הוסיף הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully