וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RBC: ההאטה תיפגע בחברות התוכנה; צ'ק פוינט צפויה לשמור על יציבות

שמואל שוסטר

26.11.2008 / 15:14

צופים יציבות בהכנסות משירותים ותמיכה קיימים אך ירידה חדה בהכנסות ממכירות של רישיונות ושירותים חדשים


הבנק הקנדי RBC מוריד תחזיות למגזר התוכנה. האנליסט רוברט ברזה חתך את תחזית ההכנסות והרווחים לרוחב כל מגזר הטכנולוגיה והתקשורת, ומאמין כי המשבר עשוי להביא לפגיעה קשה ומתמשכת בכל השחקניות הפועלות בו.

"אנו מנמיכים את תחזיות הרווח וההכנסות בכל הפורטפוליו של החברות אותן אנו מכסים" כותב ברזה. "הורדת התחזיות באה לשקף את הסביבה העסקית המתפוררת". לדבריו, מטרתה של ההורדה "לשקף את הבדיקות האחרונות שערכנו, שממשיכות להציג תמונה של צמצום ההוצאות התאגידיות, לאור אי הבהירות ששוררת בנוגע ל-2009 והלאה.

בזירת התוכנה צופים ב-RBC, שפועל בישראל באמצעות בית ההשקעות תמיר פישמן, יציבות בכל הנוגע להכנסות משירותים ותמיכה קיימים, אך ירידה חדה בהכנסות ממכירות של רישיונות ושירותים חדשים. בבנק מאמינים כי בתקופה זו צפויות חברות האבטחה ובראשן, , מקאפי, וסימנטק, לשמור על יציבות ביחס לחברות הטכנולוגיה האחרות, שכן תקציב האבטחה בחברות יהיה האחרון שיפגע.

למרות האופטימיות שמשדרים בנוגע לחסינותה היחסית של צ'ק פוינט למשבר, מורידים ב-RBC את תחזית ההכנסות לחברת האבטחה בכ-4%, מ-849.8 מיליון דולר ל-821 מיליון דולר, ואת תחזית הרווח בשיעור דומה - מ-1.84 דולר למניה לרמה של 1.78 דולר למניה. גם את תחזית ל-2010 מורידים יחסית להערכות העבר וצופים הכנסות של 877 מיליון דולר (בהשוואה ל-911.9 מיליון דולר שצפו בעבר) ורווח נקי של 1.92 דולר למניה, במקום 2.01.

בנוגע לענקית התוכנה שומרים בבנק על אופטימיות זהירה ומורידים את מחיר היעד למניה מ-27 דולר ל-25. במקביל מורידים ב-RBC את תחזית ההכנסות של החברה ל-2009 מ-65.3 מיליארד דולר ל-64.6 מיליארד דולר ואת הרווח למניה ל-2.01 דולר מ-2.04 דולר. למרות הורדת התחזית, ברזה מאמין כי מיקרוסופט תמשיך להציג גידול בהכנסותיה ב-2010, אם כי נמוכות ממה שצפה בעבר, ואשר יסתכמו ב-69.5 מיליארד דולר. זאת בהשוואה להכנסות של 71.7 מיליארד דולר, אותם צפה כי תכניס החברה, בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully