וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים בוול סטריט מורים על ירידות של 1.5% בפתיחה בציפייה לנתוני תעסוקה והכנסה במשק האמריקאי

ניר צליק

26.11.2008 / 15:24

טבע תסחר על רקע ההסדר עם אסטרה זנקה על תרופת הפולמקורט, בעלת היקף מכירות של מיליארד דולר בשנה


החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על ירידות של עד 1.5% בפתיחת המסחר על רקע מספר נתוני מקרו משמעותיים שיתפרסמו היום.

אמש הסתיים המסחר במגמה מעורבת על רקע תחזיות פסימיות להמשך המיתון בכלכלה האמריקאית. נאסד"ק איבד 0.5% לרמה של 1,465 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 8,481 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמה של 857 נקודות.

בגזרת המקרו, יתנהל היום המסחר כשברקע צפוים להתפרסם מספר נתונים משמעותיים. מספר ההזמנות למוצרים בני קיימא צפוי להראות על ירידה של 2.6% על פי ההערכות, נתון שיראה על המשך התכווצות הצריכה במשק האמריקאי והמשך המיתון.

בנוסף, יתפרסם הנתון אודות הכנסות משקי הבית האמריקאיים וההוצאות, כאשר הצפי הוא לעלייה של 0.1% בשכר וירידה של 0.9% בהוצאות הצרכנים. מספר תביעות האבטלה החדשות בשבוע שהסתיים ב-22 לנובמבר צפוי לעמוד על 537 אלף, ירידה של 5,000 תביעות מהשבוע הקודם. מכירות הבתים החדשים צפויות להראות אף הן ירידה של 14 אלף, לרמה של 450 אלף מכירות בתים חדשים באוקטובר. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט בשל חג ההודיה.

בענף הבנקאות, מנכ"ל סיטי (לשעבר סיטיגרופ), ויקראם פנדיט, האשים את הנהלת ענקית הפיננסים לפניו בכך שהכניסו אותו עמוק מידי אל תוך שוק הנדל"ן האמריקאי, ובכך גרמו להפסדים אשר הובילו לכך שסיטי נאלצה לקבל סיוע משמעותי מממשלתי מוקדם יותר השבוע. "הבנק התמקד מאוד ושם כמות אדירה של כספים בשוק הנדל"ן האמריקאי", אמר פנדיט בראיון בערוץ PBS, והוסיף: "הגענו לכאן על ידי הלוואת כספים והזרמת כספים לשוק הנדל"ן האמריקאי – בכמות שככל הנראה היתה גדולה יותר ממה שהיינו צריכים להזרים אם היינו רוצים לשמור על גיוון".

גם ענף הרכב מוסיף להראות סימני חולשה, ענקית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) הודיעה על הפסקתו של ההסכם החסום בינה לבין שחקן הגולף טייגר וודס, לאחר תשע שנים בהן פרסם האתלט העשיר בעולם את מוצריה של יצרנית המכוניות האמריקאית, בשל אילוצים תקציביים. וודס, שהרוויח 122.7 מיליון דולר בשנה שעברה מחסויות ונצחונות במסלול הגולף, פירסם בתשע השנים האחרונות את דגמי GM, בהן ביואיק, תמורת 8 מיליון דולר בשנה.



בענף המוזיקה, אטלנטיק רקורדס, חטיבה של וורנר מיוזיק גרופ (WMG), דיווחה כי לראשונה בהיסטוריה עלו מכירות המוסיקה המקוונות שלה על מכירות הדיסקים. אטלנטיק היא הראשונה מבין המותגים הגדולים שמוכרת יותר באינטרנט מאשר בחנויות. ביום שלישי דיווחה וורנר מיוזיק גרופ כי הכנסותיה ממוסיקה דיגיטלית עלו ב-39% בשנת הכספים כולה, והסתכמו ב-639 מיליון דולר - 18% מסך הכנסות החברה. החברה אף דיווחה על רווח נקי רבעוני קטן בסך 6 מיליון דולר, שעלה על תחזיות האנליסטים להפסד רבעוני. הכנסות החברה נחלשו ב-1% לסך של 854 מיליון דולר.

במניות הישראליות, טבע תסחר על רקע ההסדר עם אסטרה זנקה על תרופה בעלת היקף מכירות של מיליארד דולר בשנה. טבע השיקה גרסה גנרית לתרופת הפולמקורט לטיפול באסטמה של אסטרה זנקה בשבוע שעבר, למרות שזו האחרונה תבעה אותה על הפרת פטנט. טבע תימנע מאספקת כמות נוספת של התרופה, לפחות עד ה-15 בדצמבר 2009, ותפצה את אסטרה זנקה בסכום לא ידוע.

פורמולה תסחר על רקע מכירת השליטה באמבלייז, שמחזיקה 50% מפורמולה, לרועי גיל ואיתן אלדר, על ידי אלי רייפמן. רייפמן מתכנן למכור את השליטה באמבלייז בתמורה ל-17.5 מיליון דולר ולפי שווי של כ-100 מיליון דולר. שווייה של החברה בשוק עומד על 17 מיליון ליש"ט - 24 מיליון דולר. העסקה עדיין כפופה לבדיקת נאותות של 30 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully