וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי אישר חבילת תמריצים בסך 260 מיליארד דולר לעידוד הצמיחה הכלכלית

Byte and Switch

26.11.2008 / 15:32

תוכנית החירום האירופית שקולה ל-1.5% מהתמ"ג של 27 מדינות האיחוד האירופי



הנציבות האירופית חשפה היום חבילת תמריצים כלכליים בסך 200 מיליארד יורו (260 מיליארד דולר) שנועדה לעודד את הצמיחה ב-27 מדינות האיחוד האירופי, לאחר שרבות מהן נכנסו למיתון בעקבות משבר האשראי העולמי.



מהנציבות האירופית נמסר כי חבילת התמריצים נועדה להעניק לכלכלת האיחוד זריקת מרץ, שתעודד את הצמיחה ותגביל את השפעותיו השליליות של המשבר הפיננסי העולמי. התוכנית שקולה ל-1.5% מהתמ"ג של האיחוד האירופי. נשיא הנציבות האירופית, חוזה בארוסו, אמר לאחר פרסום התוכנית כי "מדובר בתגובה יוצאת דופן למשבר יוצא דופן".



"תוכנית השקולה לפחות מ-1% מהתמ"ג פשוט לא תספיק. ככל שהמשבר יתפתח, אנחנו הולכים לגלות שהסכום שנקבנו הוא מאד ריאליסטי ושאולי נזדקק ליותר מכך", אמר בארוסו.



הנציבות האירופית קראה גם למדינות האיחוד האירופי לנסח חבילות תמריצים משלהן להבראת הכלכלה. גרמניה כבר הכריזה על חבילת תמריצים בסך 50 מיליארד דולר לחידוש הצמיחה במדינה, וצרפת מתכננת גם היא חבילת חירום שתסייע למגזר הרכב. תוכנית החירום האירופית קוראת לסיוע בסך 5 מיליארד יורו לתעשיית הרכב האירופית, שנפגעה בעקבות המשבר וההאטה בשוק הרכב העולמי.



הנציבות צופה כי כלכלת גוש היורו תרשום צמיחה שלילית במשך שלושה רבעונים רצופים ותרשום צמיחה של 0.1% בלבד ב-2009 - הצמיחה החלשה ביותר באזור מאז שנת 1993. נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, אמר היום כי כלכלת גוש היורו תרשום צמיחה שלילית בחלק מ-2009, והוסיף כי הבנק המרכזי עשוי להוריד את הריבית בשבוע הבא, בשל ההאטה באינפלציה.



"אנחנו חווים כעת תקופה יוצאת דופן ומאד מאתגרת. המתיחות במגזר הפיננסי התפשטה לכלכלה הריאלית, ופגעה באופן משמעותי בצמיחה העולמית", אמר טרישה.



חבילת התמריצים האירופית היא האחרונה בסדרה של תוכניות ממשלתיות ואזוריות לעידוד הצמיחה במדינות האיחוד, לאחר שהמשבר הפיננסי העולמי וההאטה הגלובלית הובילו כלכלות כמו גרמניה, צרפת, איטליה, דנמרק ואירלנד למצב של מיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully