וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית לפיתוח צפון מערב ת"א לבניית 9,245 יח' דיור; אדם טבע ודין: התוכנית ממסחרת את החוף

רנית נחום-הלוי

26.11.2008 / 15:42

התוכנית אושרה בוועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית וכוללת פיתוח רובע חדש


הוועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) אישרה היום פה אחד, את תוכנית "צפון מערב העיר" - הקמת רובע עירוני חדש בין חוף תל ברוך להרצליה. הרובע משתרע לאורך 2.5 ק"מ של רצועת חוף, בשטח של 1,890 דונם. התוכנית תכלול בין היתר בנייה של 9,245 יחידות דיור, זכויות בנייה לתעסוקה בהיקף של 185,350 מ"ר, למסחר בהיקף של כ-78 אלף מ"ר, תעסוקה בהיקף של 185 אלף מ"ר, מלונאות, נופש ושש שדרות היורדות מאזור המגורים אל הים.

הרובע העירוני החדש שייבנה ממוקם בין הרחובות יוניצמן בצפון, דרך נמיר, שכונת אזורי חן ורחוב קדושי השואה במזרח והמשכו עד חוף תל ברוך בדרום והים במערב. בעקבות פעילות החברה להגנת הטבע ועל רקע תוכנית שהוגשה בשנת 2001 למתחם זה, הוחלט כי הבנייה במרבית השטח תהיה מרוחקת כ-250 מטר מהים. כמו כן תכלול התוכנית פארק חופי ענק ושטחים ציבוריים פתוחים בשטח של 680 דונם, תוך שמירה על ערכי הטבע של מצוק הכורכר.

"הנחות היסוד המרכזיות של התוכנית שהגשנו לפני כמה שנים היו שילוב ערכי הטבע והנוף הקיימים בבסיס התכנון לשמירת החוף כנכס ציבורי הפתוח לכלל הציבור. התוכנית הציעה להרחיק את הבינוי העירוני מרחק של 250 מ' מחוף הים, כאשר אזור החוף והמצוק יישארו טבעיים ככל הניתן, בעוד שהחלקים הגובלים בבינוי יפותחו כשטחים ציבוריים פתוחים ברמה יותר גבוהה. התוכנית מראה שניתן גם אחרת - אפשר לפתח את השטח תוך שמירה וכבוד לערכי הטבע ולא על ידי רמיסתם", כך לדברי ניר פפאי, ראש אגף שמירת טבע וסביבה בחברה להגנת הטבע וחבר הוועדה.

אדם טבע ודין: תוכנית המתאר ממסחרת את החוף הים

בין היתר הוגשו השבוע התנגדויות לתוכנית מתאר ארצית 13 הקובעת פיתוח רצועת החוף מהרצליה בצפון ועד בת ים בדרום. לטענת 'אדם טבע ודין' התוכנית ממסחרת את חוף הים ומונעת מהציבור להשתמש בו לנופש כמשאב פתוח וטבעי. תוכנית זו נועדה להסדיר את ייעודי הקרקע, עוצמות הפיתוח, הקמת פארק חוף, צירים ירוקים, דאגה לשימור מצוקים ועתיקות, אך בפועל, טוען הארגון כי מתאפשרת בנייה לאורך החוף בתחום ה-100 מטר.

לדברי יעל דורי, מתכננת הערים של אדם טבע ודין, תוכנית זו כוללת בין היתר בניית מוקדי פיתוח ענקיים (3,000 מ"ר כ"א) אשר מתוכם יותרו גם 30% לשימושים מסחריים. כמו כן מאושרים גם מוקדי הפיתוח המוגדרים בינוניים (1,500 מ"ר כ"א) ומספרם בתוכנית רב מאוד. מוקדים אלו ממוקמים בתוך צירי הגישה לחוף, במקומות שכיום אינם מבונים ואינם בעלי אופי מסחרי. "יש לבטל את הייעוד המסחרי לחלוטין ולהותיר פיתוח של שרותי הסעדה ובילוי בלבד", נטען בהתנגדות שהוגשה על ידי הארגון, "מסחר אינו אחד היעודים שדורש קירבת ים, ובנייה מיותרת לצרכי מסחר גוזלת שטחי חוף פתוחים שאמורים לשרת את כלל הציבור. אין להפוך את חופי הרחצה לקניונים". עוד מציינת דורי בהשגה שהןגשה, כי התוכנית מאפשרת בנייה בגובה 9 מטר בשורה הראשונה הפונה לקו המים ויש להגביל את הבנייה לגובה של עד 4.5 מטר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully