וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג אדיר לרופאים: יקבלו תוספת שכר של 23.5%; תוספת מיוחדת לרופאים ממקצועות אקוטיים

רוני לינדר-גנץ

26.11.2008 / 16:19

פסק הבוררות לנושא שכר הרופאים פורסם היום לאחר שמונה שנות בוררות;מן התוספת יהנו 14 אלף רופאים



בשורה גדולה לרופאים בישראל: שכר כלל הרופאים יעלה ב-23.5% אחוז ושכר הרופאים במקצועות האקוטיים (הרדמה, טיפול נמרץ ונאונטולוגיה) ב-0.7% אחוז מעלות תוספת השכר כולה שניתנת לכלל הרופאים. כך נקבע בפסק הבוררות לנושא שכר הרופאים שפורסם היום, לאחר שמונה שנות בוררות ארוכות ומלאות תהפוכות. ההחלטה חלה על כ-14 אלף רופאים, 3,500 מהם מועסקים על ידי משרד הבריאות ובתי החולים הממשלתיים, 800 במרכז הרפואי הדסה ו-7000 בשירותי בריאות כללית.



הרופאים יקבלו את תוספת השכר ב-5 פעימות כאשר הפעימה הראשונה תינתן תוך 60 יום מהיום, ובאופן רטרואקטיווי מ-1 בינואר 2008. הפעימה האחרונה תינתן ב-1 לינואר 2011.



הליך הבוררות החל כבר בשנת 2000 לאחר שביתת הרופאים הגדולה שנמשכה 127 ימים. הרופאים התחייבו אז לוותר על זכות השביתה למשך עשור, ובתמורה להיכנס להליך של בוררות מחייבת. זו הפעם הראשונה בישראל שסכסוך שכר בסדר גודל כזה נערך בשיטה של בוררות מחייבת - ולא במשא ומתן ישיר בין הצדדים.



נציג האוצר בבוררות הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הגיב בחריפות רבה על הפסק: "זוהי תוצאה קשה ומאכזבת מאד לכלכלה. בימים של פיטורים וקיצוצים – הרופאים שנמצאים בעשירונים העליונים מקבלים תוספת של עשרות אחוזים לשכרם. אחרי הניסיון המר שאותו חווינו כרגע ספק רב אם המדינה תכנס לדבר כזה בעתיד".



פסק הבוררות הוא מחייב ואין לערער עליו. הכלי היחיד שעומד בפני המעסיקים הוא בקשה לפסילה מוחלטת של הבוררות, רק בעילות מיוחדות של פגם מהותי בעבודת הבוררים. לוין כבר מכין את הקרקע: "נלמד את פסק הבוררות ונחליט כיצד להגיב. לא חתמנו על פסק הבוררות כי זה לא ההליך לו פיללנו. לאורך הדרך היינו נחותים לעומת יתר הבוררים והיו התייעצויות שלא נכללנו בהם. זה לא אחראי מצב הבוררים לפסוק סכום כזה בכל כך מעט פעימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully