וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצים של אובמה: הנשיא הנבחר ימנה את פול וולקר לראשות מועצה נוספת של יועצים כלכליים חיצוניים

סוכנויות הידיעות

26.11.2008 / 17:21

וולקר, יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, היה אחד מיועצי המפתח שסייעו לנשיא הנבחר של ארה"ב לנסח את מדיניותו הכלכלית



הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להכריז היום על יציבתה של מועצת יועצים חיצונית לממשל בראשותו של יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, פול וולקר, שתספק לנשיא החדש ייעוץ בנושאים כלכליים בנוסף לנבחרת היועצים שעל מינויים הכריז אובמה השבוע.



המועצה, שתיקרא "מועצת היועצים להתאוששות כלכלית" (Economic Recovery Advisory Board), תייעץ לממשל החדש על דרכים להתמודדות עם המשבר הפיננסי העולמי. צוות המעבר של אובמה הודיע כי הנשיא הנבחר יכנס מסיבת עיתונאים בנושא כלכלי, השלישית שלו בתוך שלושה ימים. המועצה, שתמנה 20 חברים, צפויה לכלול גם את הכלכלן אוסטן גולסבי, מיועציו הכלכליים של אובמה במהלך הקמפיין.



שלשום הציג אובמה את חברי הצוות הכלכלי שלו, בהם נגיד הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייתנר, שישמש כשר האוצר. שר האוצר לשעבר של ארה"ב, לארי סאמרס, ישמש כראש המועצה הכלכלית הלאומית, והכלכלנית כריסטינה רומר תשמש כראש מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. מלודי בארנס, מומחית לנושאי מדיניות, תשמש כראש מועצת מדיניות הפנים של הנשיא. אתמול מינה אובמה את פיטר אורזג, ראש משרד התקציב של הקונגרס (CBO) בשנתיים האחרונות ובן טיפוחיו של שר האוצר לשעבר, רוברט רובין, לתפקיד מנהל התקציבים של הבית הלבן.



אובמה יהיה הנשיא השישי שוולקר, אשר שימש כיו"ר הבנק הפדרלי בשנים 79'-87', שירת במהלך הקריירה הארוכה שלו בשירות הציבורי. וולקר, שהוציא את ארה"ב מהסטגפלציה שרשמה בשנות ה-70, היה אחד מיועצי המפתח שסייעו לנשיא הנבחר לנסח את הנאום במארס, בו קרא לביצוע שינוי דרמטי ברגולציה על המערכת הפיננסית בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully