וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריביות על משכנתאות בארה"ב צנחו בכמעט אחוז בעקבות תוכנית החירום השנייה

בלומברג

26.11.2008 / 17:18

הריבית על משכנתא ל-30 שנה נפלה מ-6.38% ל-5.5% לאחר הבטחת הבנק הפדרלי לרכוש משכנתאות ב-600 מיליארד ד'



הריביות על משכנתאות בארה"ב צנחו בשיעור החד ביותר זה שבע שנים בעקבות התחייבות הבנק הפדרלי לרכוש משכנתאות ב-600 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החירום השנייה שהציגה ממשלת ארה"ב.



הריבית הממוצעת על משכנתא בריבית קבועה ל-30 שנים נפלה ל-5.5% מ-6.38% בתחילת יום שלישי, לפי נתוני בנקרייט. היתה זו הנפילה היומית החדה ביותר זה שבע שנים, אמרה חברת המחקר.



יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי לא קיבל סיוע רב מהבנקים המלווים בניסיונותיו הקודמים לאושש את שוק הדיור האמריקאי. המרווח בין התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים לבין הריבית על משכנתא לתקופה דומה היה 2.8% בשבוע שעבר – ההפרש הגדול ביותר מאז 1986, מכיוון שהבנקים אגרו מזומנים ולא הורידו את הריבית ללווים לקניית בתים.



הריבית על משכנתאות ללא עמלות או דמי פרעון מוקדם נפלו ל-5.25% מ-6.25%. ירידת הריבית תסייע לבעלי בתים לממן מחדש משכנתאות שהתייקרו. כמעט 20% מכל הלווים לקניית בית בארה"ב היו חייבים יותר משווי ביתם ברבעון השלישי, בעקבות הירידה במחירי הבתים בארה"ב.



בנוסף לקניית משכנתאות בהיקף של 600 מיליארד דולר אמר הבנק הפדרלי כי יקים תוכנית של 200 מיליארד דולר לתמוך בהלוואות לצרכנים ועסקים קטנים. בכך יוכפל סכום הכסף שנמצא במחזור בארה"ב – 864 מיליארד דולר.



עם זאת, החמרת תנאי משכנתאות וירידה בהיקף התעסוקה בארה"ב בשל החולשה הכלכלית ממשיכים לפגוע בשוק הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully