וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הטכנולוגיה משך את וול סטריט לעליות

ניר צליק

26.11.2008 / 23:21

המסחר בבורסה האמריקאית נסגר בעליות שערים. דאו ג'ונס טיפס ב-2.9%; נאסד"ק הוסיף 4.6%, S&P 500 עלה ב-3.5%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בהובלת מגזר הטכנולוגיה על אף מספר נתוני מקרו שליליים שהראו על המשך ההאטה במשק האמריקאי.

דאו ג’ונס הוסיף 2.9% ל-8,727 נקודות, נאסד"ק טיפס 4.6% ל-1,532 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-3.5% ל-888 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.091% ל-3.001%.

בגזרת המקרו, החדשות הרעות מארה"ב המשיכו היום לזרום בצורת שלל נתוני מקרו שליליים: ההזמנות למוצרים בני קיימא צנחו ב-6.2% באוקטובר, הירידה החדה ביותר זה שנתיים, דיווח משרד המסחר האמריקאי, וגדולה מתחזיות הכלכלנים לירידה של 2.5%. את הירידה הוביל מגזר התחבורה - ההזמנות למוצרי תחבורה צנחו ב-11.1%. גם ללא מגזר התחבורה, נרשמה ירידה 4.4% בהזמנות למוצרים בני קיימא. משלוחי המוצרים ירדו ב-2.4% באוקטובר.

הצריכה הפרטית בארה"ב צנחה ב-1% באוקטובר - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. הצריכה הפרטית בהתאמה לאינפלציה ירדה ב-0.5%. ההכנסה האישית בארה"ב עלתה יותר מהצפוי - 0.3%, וההכנסה הפנויה הריאלית באוקטובר היתה 1%. עם זאת, מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE), נותר ללא שינוי באוקטובר - אינפלציה אפסית. במונחים שנתיים האינפלציה המבוססת על הצריכה הפרטית התחזקה ב-2.1%. מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב המשיך לטפס בשבוע שעבר: מספר התביעות החדשות אמנם ירד ב-14 אלף, אך עדיין הסתכם ב-529 אלף בשבוע שעבר. הממוצע הארבע שבועי, של תביעות האבטלה הראשונות, שנחשב למדד יציב ואמין יותר לשוק העבודה האמריקאי, עלה לשיא של 25 שנה - 518 אלף.

בענף הבנקאות, מנכ"ל סיטי (15.95% , 7.05) (לשעבר סיטיגרופ), ויקראם פנדיט, האשים את הנהלת ענקית הפיננסים לפניו בכך שהכניסו אותו עמוק מידי אל תוך שוק הנדל"ן האמריקאי, ובכך גרמו להפסדים אשר הובילו לכך שסיטי נאלצה לקבל סיוע משמעותי מממשלתי מוקדם יותר השבוע. "הבנק התמקד מאוד ושם כמות אדירה של כספים בשוק הנדל"ן האמריקאי", אמר פנדיט בראיון בערוץ PBS, והוסיף: "הגענו לכאן על ידי הלוואת כספים והזרמת כספים לשוק הנדל"ן האמריקאי - בכמות שככל הנראה היתה גדולה יותר ממה שהיינו צריכים להזרים אם היינו רוצים לשמור על גיוון".

עוד בענף הבנקאות, הבנקים בארה"ב, ובכללם סיטי (לשעבר סיטיגרופ), עלולים לרשום מחיקות של כ-44 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, ובכך לשחוק את תכנית הסיוע של ממשלת ארה"ב. כך אמרה האנליסטית מרדית' וויטני, אנליסטית בית ההשקעות אופנהיימר. חוקים חדשים לראיית חשבון הנוגעים להערכת שווי של נכסים פיננסים מסוימים עלולים להביא למחיקות של הלוואות שלא שולמו, בשווי 25 מיליארד דולר, במהלך 12 החודשים הקודמים – כך העריכה וויטני בהודעה שפירסמה.

ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (35.11% , 4.81) (GM) הודיעה על הפסקתו של ההסכם החסום בינה לבין שחקן הגולף טייגר וודס, לאחר תשע שנים בהן פרסם האתלט העשיר בעולם את מוצריה של יצרנית המכוניות האמריקאית, בשל אילוצים תקציביים. וודס, שהרוויח 122.7 מיליון דולר בשנה שעברה מחסויות ונצחונות במסלול הגולף, פירסם בתשע השנים האחרונות את דגמי GM, בהן ביואיק, תמורת 8 מיליון דולר בשנה.

במניות הישראליות, טבע (1.48% , 43.08) נסחרת על רקע ההסדר עם אסטרה זנקה על תרופה בעלת היקף מכירות של מיליארד דולר בשנה. טבע השיקה גרסה גנרית לתרופת הפולמקורט לטיפול באסטמה של אסטרה זנקה בשבוע שעבר, למרות שזו האחרונה תבעה אותה על הפרת פטנט. טבע תימנע מאספקת כמות נוספת של התרופה, לפחות עד ה-15 בדצמבר 2009, ותפצה את אסטרה זנקה בסכום לא ידוע.

פורמולה (6.28% , 6.43) נסחרת על רקע מכירת השליטה באמבלייז, שמחזיקה 50% מפורמולה, לרועי גיל ואיתן אלדר, על ידי אלי רייפמן. רייפמן מתכנן למכור את השליטה באמבלייז בתמורה ל-17.5 מיליון דולר ולפי שווי של כ-100 מיליון דולר. שווייה של החברה בשוק עומד על 17 מיליון ליש"ט - 24 מיליון דולר. העסקה עדיין כפופה לבדיקת נאותות של 30 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully